Phishing to rodzaj cyberataku, czyli ataku w internecie, w którym oszuści podszywają się pod zaufane instytucje, w tym instytucje rządowe, banki, różne firmy, sklepy, serwisy internetowe lub osoby, by wyłudzić poufne informacje, takie jak dane logowania, numery kart kredytowych lub inne dane osobowe. Oszuści tworzą fałszywe strony internetowe, e-maile lub wiadomości SMS, które wyglądają jakby pochodziły z zaufanej instytucji.
Czytaj więcej
Oszuści w natarciu – jak ostrzega znana firma kurierska, pojawiła się kampania tzw. phishingowa,...
Atak na klientów Poczty Polskiej
Przed oszustwami ostrzegła właśnie Poczta Polska. – Ważne ostrzeżenie od specjalistów do spraw cyberbezpieczeństwa. CERT Poczta Polska ostrzega, że trwa kampania phishingowa wymierzona w klientów Poczty Polskiej. Oszuści wysyłają wiadomości SMS na losowe numery telefonów, informując o rzekomo niedostarczonej przesyłce – poinformowała Poczta w specjalnym komunikacie.
W treści wiadomości wysyłanych do jej klientów znajduje się link, który prowadzi do spreparowanej strony phishingowej. Ta podszywa się pod oficjalny serwis Pocztex, usługi kurierskiej Poczty Polskiej. Celem ataku jest wyłudzenie danych osobowych użytkownika. Linki prowadzą do domen znajdujących się na liście ostrzeżeń CERT Polska, czyli zespołu działającego w ramach NASK (Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej), który zajmuje się reagowaniem na incydenty bezpieczeństwa komputerowego.
Poczta Polska podpowiada, że aby nie paść ofiarą oszustwa, należy przestrzegać kilku ważnych zasad. Nie należy więc klikać w podejrzane linki i odpowiadać na podejrzane wiadomości. Zawsze należy weryfikować źródło wiadomości i sprawdzać adres strony przed podaniem jakichkolwiek danych. Szczególną uwagę należy zwrócić na wiadomości informujące o niedopłacie i braku możliwości dostarczenia przesyłki.