Dobrych przykładów wykorzystywania platform społecznościowych są już w polskiej sieci ogromne ilości. Wśród ciekawych rozwiązań eksperci wymieniają np. facebookowy fanpage Showroom – to internetowa platforma sprzedająca ubrania projektowane przez polskich projektantów. Konta na Facebooku używa do kontaktowania się z klientami, ale też do celów sprzedażowych i... do testowania rynkowych trendów.

Całą swoją komunikację z klientami o Facebooka opiera także, udanie, zdaniem ekspertów, produkująca zabawne T-shirty firma Koszulkowo.com, a mały internetowy sklep z akcesoriami Hajde w ogóle zaczął działalność od Facebooka, opierając swoją komunikację głównie na portalach społecznościowych (Facebook, Pinterest,Vimeo i Tumblr) oraz działający tam mechanizm „poczty pantoflowej".

To ciągłe działania, ale portalu społecznościowego można używać także do krótkich akcji promocyjnych w środowisku lubianym przez internautów. Pizzeria Da Grasso przez ostatnie kilka miesięcy wysyłała do głodnych internautów Pizza Patrol. Współorganizująca akcję agencja Brand24 sprawdzała, który internauta właśnie napisał w sieci, że jest głodny i jeśli udawało się go namierzyć, wysyłany był do niego znienacka „patrol" z gorącą pizzą. Nietypowa akcja promocyjna została obfotografowana i wpłynęła na zwiększenie liczby „lubisiów" firmy na portalu. Z kolei miasto Poznań wymyśliło grę Poznań Check-In, która odbywała się na Foursquare. Internauci, którzy skorzystali z największej liczby atrakcji oferowanych w mieście ze specjalnymi zniżkami i odmeldowali się na Foursquare w największej liczbie takich punktów, za zdobyte punkty dostawali nagrody.

Na świecie jednym z ciekawych przykładów korzystania z portali społecznościowych jest np. „The museum of me" wymyślona dla firmy Intel. Po zalogowaniu się na konto na Facebooka i wejściu na fanpage'a akcji platforma, wykorzystując zdjęcia i informacje z profilu użytkownika, generuje wirtualne muzeum na temat jego i jego znajomych.

Przez portale społecznościowe organizuje się też dziś nabory do pracy, bada preferencje klientów oraz przyciąga ich do fizycznie istniejących punktów usługowych lub handlowych poprzez powszechne już publikowanie tam zniżkowych kuponów (uznaje się, że na wielką skalę jako pierwszy zrobił to w USA Starbucks, który natychmiast przeżył potem oblężenie klientów).