Kiedy i na co można się poskarżyć w urzędzie

Wniesienie przez przedsiębiorcę skargi uruchamia specyficzne, jednoinstancyjne postępowanie administracyjne.

Aktualizacja: 22.05.2016 09:09 Publikacja: 22.05.2016 02:00

Kiedy i na co można się poskarżyć w urzędzie

Foto: 123RF

Przedsiębiorcy przy okazji kontaktów z administracją publiczną mają zwykle sporo uwag do jej działania. Mogą one dotyczyć różnych kwestii – np. sposobu załatwienia konkretnej sprawy czy też jej terminowości. Ustawodawca przewidział w kodeksie postępowania administracyjnego specjalny tryb kierowania skarg w takich sprawach.

Zgodnie z art. 227 Kodeksu postępowania administracyjnego przedmiotem skargi może być:

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Bez specjalnego oświadczenia trzeba zwrócić dopłaty do prądu. Jak i do kiedy je złożyć?
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
ABC Firmy
Pierwsze przepisy AI Act weszły w życie. Wprowadzają nowy obowiązek dla firm
ABC Firmy
Tysiące firm zagrożone zwrotem dopłat do prądu i to z odsetkami
ABC Firmy
Biznes łatwiej odnajdzie się w gąszczu zamówień publicznych. Powstaną wytyczne
ABC Firmy
Jakie korzyści biznesowe niesie za sobą inwestowanie w zrównoważony rozwój?