Kiedy i na co można się poskarżyć w urzędzie

Wniesienie przez przedsiębiorcę skargi uruchamia specyficzne, jednoinstancyjne postępowanie administracyjne.

Aktualizacja: 22.05.2016 09:09 Publikacja: 22.05.2016 02:00

Kiedy i na co można się poskarżyć w urzędzie

Foto: 123RF

Przedsiębiorcy przy okazji kontaktów z administracją publiczną mają zwykle sporo uwag do jej działania. Mogą one dotyczyć różnych kwestii – np. sposobu załatwienia konkretnej sprawy czy też jej terminowości. Ustawodawca przewidział w kodeksie postępowania administracyjnego specjalny tryb kierowania skarg w takich sprawach.

Zgodnie z art. 227 Kodeksu postępowania administracyjnego przedmiotem skargi może być:

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Ekspertka: Był hype, jest hejt. Co dalej z raportowaniem ESG
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
ABC Firmy
Pracownik zgubił pendrive'a z danymi osobowymi. Sąd uchylił karę dla firmy
ABC Firmy
Kluczowe zmiany prawne w 2025 roku. Co czeka polskich przedsiębiorców?
ABC Firmy
Sąd Najwyższy: odmowa absolutorium nie narusza dóbr osobistych członka zarządu
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
ABC Firmy
Nie nowe narzędzia, a kary dla firm usuną z dróg kierowców bez uprawnień
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej