Aktualizacja: 15.01.2025 06:28 Publikacja: 04.10.2022 09:46
Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz
Pierwszymi interesariuszami, którzy muszą przełknąć stratę są akcjonariusze Banku. Posiadane przez nich akcje zostały na mocy decyzji umorzone. Mowa tu nie tylko o Leszku Czarneckim, który bezpośrednio i pośrednio kontrolował ponad 60% akcji Banku, ale również o drobnych akcjonariuszach, którzy akcje Getinu kupili na giełdzie licząc na odwrócenie złej passy Banku. Dziś ich akcje zostały umorzone, a zainwestowane w nie pieniądze wyparowały.
Odmowa absolutorium członkowi zarządu spółki nie narusza jego dóbr osobistych i nie uzasadnia żądania ich ochrony.
Eksperci są zgodni, że firmy przewozowe – mimo że teoretycznie już dziś na bieżąco mogą sprawdzać w systemie, czy zatrudnieni przez nie kierowcy nie stracili uprawnień – muszą dostać praktyczne narzędzia do takiej weryfikacji. Pomysł na to ma resort cyfryzacji.
Kierowca firmy kurierskiej, który w piątek śmiertelnie potrącił 14-latka na warszawskiej Woli miał aktywny zakaz prowadzenia pojazdów. Minister cyfryzacji zapowiedział, że jeszcze w styczniu udostępni firmom transportowym i pośredniczącym przy przewozie osób możliwość automatycznego weryfikowania uprawnień kierowców.
Możliwość weryfikacji treści przed publikacją w sieci, kary umowne za reklamowanie konkurencyjnych produktów, sposób oznaczenia treści w internecie - o tym powinny pamiętać firmy, które decydują się na rozpoczęcie współpracy reklamowej z influencerami.
Bieżący rok będzie stał pod znakiem deregulacji, nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz zmian w prawie spółek. Z punktu widzenia biznesu najważniejsze jest jednak stabilne prawo.
Coraz więcej dużych, globalnych firm podkreśla, że preferują współpracę z dostawcami, którzy świadomie zarządzają swoją emisyjnością i podejmują działania w zakresie zrównoważonego rozwoju
W ciągu roku liczba sprzedawców na wszelkiego typu targowiskach spadła o niemal 8 tys., a największą grupę stanowili ci oferujący odzież czy obuwie. Rynek kurczy się także z powodu ekspansji dyskontów, również tych przemysłowych.
Ogólne przychody największej sieci handlowej w Polsce co prawda wzrosły do 23,6 mld euro, ale jeśli z wyników wyłączyć nowe placówki, to sprzedaż w 2024 r. była niższa w ujęciu rocznym.
Jeszcze dekadę temu to banki stały na pozycji wygranych w kwestii kredytów frankowych. Dziś konsumenci z łatwością pokonują największe nawet instytucje finansowe. Jak do tego doszło?
Co najmniej 65 tankowców rosyjskiej floty cieni utknęło na redach portów, m.in. u wybrzeży Chin, Rosji i Singapuru, po nałożeniu przez USA sankcji na rosyjski sektor energetyczny. Eksperci spodziewają się wzrostu liczby unieruchomionych jednostek.
Przepisy prawa restrukturyzacyjnego chronią kluczowe kontrakty przed wypowiedzeniem już na samym początku postępowania. Dłużnik zyskuje czas na wypracowanie układu z wierzycielami, jednocześnie utrzymując niezbędne umowy w mocy.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
Stocznie Francji i Danii bez skrupułów zarabiają na serwisowaniu gazowców transportujących rosyjski LNG. Bez stoczni w UE rosyjskie gazowce nie byłyby w stanie zarabiać na wojnę Putina. Ten nieetyczny stoczniowy interes skończy się w marcu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas