Reklama

Znaki towarowe: Zbyt oczywista nazwa może zaszkodzić

Reklamowanie towarów lub usług hasłem, które wprost wskazuje na ich charakter i wywołuje jednoznaczne skojarzenia, może rodzić prawne wątpliwości.

Publikacja: 20.09.2023 07:11

Znaki towarowe: Zbyt oczywista nazwa może zaszkodzić

Foto: Adobe Stock

Unaocznił to przypadek amerykańskiej kancelarii prawnej Morgan & Morgan, która walczy o możliwość posługiwania się znakiem towarowym #LAW. Taki pomysł budzi wątpliwości, mimo że firma wykorzystała do tego metodę popularną w Stanach Zjednoczonych. Jak tłumaczy rzecznik patentowy Marcin Wychota, w USA istnieje bowiem możliwość pozyskania numeru telefonu, którego poszczególne cyfry odpowiadają konkretnym literom w alfabecie. Wskazuje, że ten sposób wykorzystuje się do reklamowania firm i usług, bo odbiorcom łatwiej jest zapamiętać nazwę i na tej podstawie wykoncypować numer.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ABC Firmy
Restrukturyzacja: nowe uprawnienia dłużników i wierzycieli
ABC Firmy
System kaucyjny coraz bliżej. Ważne informacje dla przedsiębiorców
ABC Firmy
System kaucyjny. Rzecznik przedsiębiorców pisze do premiera i ostrzega
ABC Firmy
Przedsiębiorca będzie mógł ukryć swój adres w CEIDG? Chodzi o bezpieczeństwo
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
ABC Firmy
Wkrótce nowe obowiązki środowiskowe dla tysięcy firm w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama