Reklama
Rozwiń
Reklama

Znaki towarowe: Zbyt oczywista nazwa może zaszkodzić

Reklamowanie towarów lub usług hasłem, które wprost wskazuje na ich charakter i wywołuje jednoznaczne skojarzenia, może rodzić prawne wątpliwości.

Publikacja: 20.09.2023 07:11

Znaki towarowe: Zbyt oczywista nazwa może zaszkodzić

Foto: Adobe Stock

Unaocznił to przypadek amerykańskiej kancelarii prawnej Morgan & Morgan, która walczy o możliwość posługiwania się znakiem towarowym #LAW. Taki pomysł budzi wątpliwości, mimo że firma wykorzystała do tego metodę popularną w Stanach Zjednoczonych. Jak tłumaczy rzecznik patentowy Marcin Wychota, w USA istnieje bowiem możliwość pozyskania numeru telefonu, którego poszczególne cyfry odpowiadają konkretnym literom w alfabecie. Wskazuje, że ten sposób wykorzystuje się do reklamowania firm i usług, bo odbiorcom łatwiej jest zapamiętać nazwę i na tej podstawie wykoncypować numer.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ABC Firmy
Koniec przestarzałego obowiązku. Rząd chce „przewietrzyć” wiele ustaw
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
ABC Firmy
Jeśli udziały w spółce po rozwodzie zyskały, trzeba się tym podzielić
ABC Firmy
Dane przedsiębiorcy w CEIDG. Kolejny organ ma wątpliwości
ABC Firmy
Spółka ukarana za błędne rozumowanie. Poszło o tajemnicę lekarską i RODO
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
ABC Firmy
Jak liczyć przedawnienie roszczeń wekslowych? Sąd Najwyższy zdecydował
Reklama
Reklama
Reklama