Znaki towarowe: Zbyt oczywista nazwa może zaszkodzić

Reklamowanie towarów lub usług hasłem, które wprost wskazuje na ich charakter i wywołuje jednoznaczne skojarzenia, może rodzić prawne wątpliwości.

Publikacja: 20.09.2023 07:11

Znaki towarowe: Zbyt oczywista nazwa może zaszkodzić

Foto: Adobe Stock

Unaocznił to przypadek amerykańskiej kancelarii prawnej Morgan & Morgan, która walczy o możliwość posługiwania się znakiem towarowym #LAW. Taki pomysł budzi wątpliwości, mimo że firma wykorzystała do tego metodę popularną w Stanach Zjednoczonych. Jak tłumaczy rzecznik patentowy Marcin Wychota, w USA istnieje bowiem możliwość pozyskania numeru telefonu, którego poszczególne cyfry odpowiadają konkretnym literom w alfabecie. Wskazuje, że ten sposób wykorzystuje się do reklamowania firm i usług, bo odbiorcom łatwiej jest zapamiętać nazwę i na tej podstawie wykoncypować numer.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Sąd Najwyższy: odmowa absolutorium nie narusza dóbr osobistych członka zarządu
ABC Firmy
Nie nowe narzędzia, a kary dla firm usuną z dróg kierowców bez uprawnień
ABC Firmy
Resort cyfryzacji reaguje po tragedii na Woli. Firmy dostaną nowe narzędzie
ABC Firmy
Kontrola postów i kary umowne. O co zadbać przy współpracy z influencerami?
ABC Firmy
Co czeka przedsiębiorców w 2025 r. Nie tylko deregulacja
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego