Aktualizacja: 26.03.2024 10:06 Publikacja: 26.03.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
26 marca w życie weszła tzw. dyrektywa greenwashingowa (czyli dyrektywa 2024/825 z 28 lutego 2024 r.) Czym jest greenwashing i dlaczego Unia postanowiła przyjąć przepisy go ograniczające?
Dyrektywa greenwashingowa jest częścią Zielonego Ładu. Jej celem jest zwalczanie praktyk wprowadzających konsumentów w błąd co do ekologicznego charakteru produktów lub usług, poprawa ich jakości, zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko oraz zwiększenie konkurencyjności na rynku UE. To też wytyczne dla przedsiębiorców, jak rzetelnie prowadzić komunikację marketingową. Unia Europejska zajęła się tym tematem ponieważ konsumenci coraz częściej dokonując zakupu kierują się ekologicznością produktu lub usługi. Widząc dwa produkty w porównywalnej cenie, wybierają ten oznaczony jako „ekologiczny”, „zrównoważony” czy „zielony”. Są też konsumenci gotowi zapłacić więcej za taki produkt. Dlatego oświadczenia o ekologiczności mają istotną wartość handlową.
Prezydent Andrzej Duda podpisał w piątek ustawę, która zobowiązuje deweloperów do publikowania cen oferowanych m...
Prezydent Andrzej Duda podpisał w piątek tzw. ustawę deregulacyjną, która uprości zasady prowadzenia działalnośc...
Prezes ignorujący sądowy zakaz pełnienia tej funkcji może odpowiadać za szkody kontrahentów wynikłe z niewypłaca...
30 maja ruszył nabór wniosków w programie Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3...
Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje publiczne dotyczące projektu rozporządzenia Omnibus IV, które przewidu...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas