Aktualizacja: 26.03.2024 10:06 Publikacja: 26.03.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
26 marca w życie weszła tzw. dyrektywa greenwashingowa (czyli dyrektywa 2024/825 z 28 lutego 2024 r.) Czym jest greenwashing i dlaczego Unia postanowiła przyjąć przepisy go ograniczające?
Dyrektywa greenwashingowa jest częścią Zielonego Ładu. Jej celem jest zwalczanie praktyk wprowadzających konsumentów w błąd co do ekologicznego charakteru produktów lub usług, poprawa ich jakości, zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko oraz zwiększenie konkurencyjności na rynku UE. To też wytyczne dla przedsiębiorców, jak rzetelnie prowadzić komunikację marketingową. Unia Europejska zajęła się tym tematem ponieważ konsumenci coraz częściej dokonując zakupu kierują się ekologicznością produktu lub usługi. Widząc dwa produkty w porównywalnej cenie, wybierają ten oznaczony jako „ekologiczny”, „zrównoważony” czy „zielony”. Są też konsumenci gotowi zapłacić więcej za taki produkt. Dlatego oświadczenia o ekologiczności mają istotną wartość handlową.
Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt ustawy, który umożliwi udostępnienie informacji z wykazu podatników VA...
W ramach pakietu deregulacyjnego Rada Ministrów przyjęła projekt przepisów, które mają uprościć prawo gospodarcz...
Poniedziałek 30 czerwca 2025 roku to ostatni dzień dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców na złożenie info...
Od wtorku 1 lipca posiadanie skrzynki do e-Doręczeń będzie konieczne, aby zaktualizować dane firmy w CEIDG.
Sejm uchwalił nowelizację ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz ni...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas