Reklama

Żółta kartka za greenwashing

Komisja Europejska zaostrza kurs i dąży do wyeliminowania greenwashingu, czyli pseudoekologicznych deklaracji firm. Wtórują jej organizacje społeczne. Czy doczekamy się regulacji podobnych do tych z branży tytoniowej czy medycznej?

Publikacja: 05.12.2023 02:00

Żółta kartka za greenwashing

Foto: Adobe Stock

Na początku listopada organizacje konsumenckie, wpierane przez ClientEarth, wystąpiły do Komisji Europejskiej i sieci współpracy w zakresie ochrony konsumentów (CPC Network) przeciwko gigantom spożywczym Coca-Cola, Nestlé i Danone, w związku z podejrzeniem greenwashingu.

Skarga dotyczy wprowadzających w błąd deklaracji typu „w 100 proc. z recyklingu” i „w 100 proc. do recyklingu”, które umieszczane są na plastikowych butelkach z wodą sprzedawanych w całej Europie. Zdaniem organizacji konsumenckich składających skargę takie stwierdzenia sugerują, że butelki można w nieskończoność poddawać recyklingowi, i są po prostu greenwashingiem, czyli ekościemą.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: System ostrzegania dla spółek akcyjnych
Reklama
Biznes
Compliance w spółce akcyjnej – dlaczego zarząd powinien go wdrożyć?
Biznes
Czy do wykonania zadań publicznych zawsze niezbędne jest udzielenie zamówienia?
Biznes
Jak ustalić cenę sprzedaży w transakcji M&A?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Konsola do gier w kosztach firmy? To możliwe
Reklama
Reklama
Reklama