Reklama
Rozwiń
Reklama

Tarcza Finansowa 1.0 - rozliczenie otrzymanych subwencji finansowych

Upłynął ponad rok od startu programu Tarczy Finansowej 1.0, w związku z czym przedsiębiorcy są zobowiązani do rozliczenia otrzymanych subwencji finansowych. Nie jest to proces wolny od kontrowersji.

Publikacja: 26.07.2021 11:33

Tarcza Finansowa 1.0 - rozliczenie otrzymanych subwencji finansowych

Foto: Adobe Stock

Z uwagi na przyjętą metodę udzielenia pomocy i skomplikowaną, niejednoznaczną treść dokumentacji programowej, wielu przedsiębiorców nie wie, w jaki sposób może dochodzić swoich racji, gdy nie podzielają stanowiska Polskiego Funduszu Rozwoju co do wysokości zwrotnej części subwencji finansowej. Problemy zaczynają się już na etapie wyboru rodzaju postępowania. Sądy administracyjne czasem uznają swoją właściwość, a czasem nie. Taka sytuacja godzi w pewność obrotu gospodarczego.

Wielu przedsiębiorców, znajduje się w mało optymistycznej sytuacji finansowej. Niektórzy są wzywani do zwrotu otrzymanych środków w całości, niektórzy do części większej niż zakładali, a niektórzy wciąż nie mogą uzyskać pomocy w kwocie, która – jak uważają – była im należna na gruncie dokumentacji programowej.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Specjalista ma tylko wspomóc administrację fachową wiedzą
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Administracja
Do limitu liczy się nie tylko czas faktycznej pracy kontrolerów
Administracja
Podstawą finansowania zakładu budżetowego jest dotacja
Administracja
Ile zanieczyszczający powinien zapłacić za emisje?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Administracja
Kto może kontrolować samorządowe spółki?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama