Aktualizacja: 09.08.2021 10:02 Publikacja: 09.08.2021 10:02
Foto: Fotorzepa / Bartosz Jankowski
Analiza pytania wymaga odniesienia się do regulacji prawnych ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 305). Z kontekstu stanu faktycznego należy wnioskować, że istotą problemu jest podział kompetencji pomiędzy organami jednostek samorządu terytorialnego w kontekście zmian dokonywanych w wieloletniej prognozie finansowej. W tym zakresie przypomnieć należy, że wszelka działalność organów publicznych wymaga podstaw prawnych, tzn. legitymacji w prawnie nadanym upoważnieniu do ich działania.
Nie uczmy prawników prawa, a finansistów – finansów. Program szkolenia urzędników powinien być elastyczny, umożl...
Sprawdzane będzie to, jak kandydaci rozumieją ogólne zasady wynikające z przepisów prawa, a nie to, czy pamiętaj...
Jednostki samorządu terytorialnego jako organy założycielskie podmiotów leczniczych mogą udzielać tym podmiotom...
Rada gminy nie jest uprawniona do ustalenia w uchwale imiennego składu społecznej komisji mieszkaniowej.
Jednostki publiczne, które planują projekty w formule PPP, mogą liczyć na nasze wsparcie – mówi Michał Piwowarcz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas