Aktualizacja: 09.08.2021 10:02 Publikacja: 09.08.2021 10:02
Foto: Fotorzepa / Bartosz Jankowski
Analiza pytania wymaga odniesienia się do regulacji prawnych ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 305). Z kontekstu stanu faktycznego należy wnioskować, że istotą problemu jest podział kompetencji pomiędzy organami jednostek samorządu terytorialnego w kontekście zmian dokonywanych w wieloletniej prognozie finansowej. W tym zakresie przypomnieć należy, że wszelka działalność organów publicznych wymaga podstaw prawnych, tzn. legitymacji w prawnie nadanym upoważnieniu do ich działania.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas