W przetargu nie chodzi o liczbę oferentów, ale o wybór najlepszego

NSA słusznie akcentuje, że zamawiający powinien mieć prawo do wyłonienie takich ofert, które odpowiadają charakterowi i specyfice danego zamówienia

Aktualizacja: 22.09.2021 12:07 Publikacja: 22.09.2021 12:06

Zamówienia publiczne

Zamówienia publiczne

Foto: Adobe Stock

Spór, który trafił przed NSA, dotyczył nałożenia korekty finansowej na zamawiającego. Korekta została nałożona za to, że w ocenie organu kontrolnego zamawiający ograniczył konkurencję. Zamawiający, wybierając wykonawcę w przetargu na budowę dworca autobusowego, wymagał, aby potencjalny wykonawca wykazał się doświadczeniem w budowie budynku użyteczności publicznej o kubaturze nie mniejszej niż 7000 m3. Organ kontrolny twierdzi, że w jego ocenie tak postanowiony warunek może zawężać konkurencję. Organ wskazywał, że w jego ocenie wystarczające byłoby odwołanie się do doświadczeń w wykonywaniu robót budowlanych, a zawężenie do kategorii obiektów użyteczności publicznej jest nieuzasadnione.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Radny bez kontroli nad mieniem komunalnym
Administracja
Czy radny może przeprowadzić kontrole w spółce komunalnej?
Administracja
Miasto zapłaci, bo właściciel auta zapomniał o formalności. Wyrok WSA
Administracja
To, że zabytek wymaga rozbiórki, nie uchroni przed karą za zaniechanie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Administracja
Podatnik, zaniżając wartość budowli, musi się liczyć z sankcjami