Aktualizacja: 22.09.2021 12:07 Publikacja: 22.09.2021 12:06
Zamówienia publiczne
Foto: Adobe Stock
Spór, który trafił przed NSA, dotyczył nałożenia korekty finansowej na zamawiającego. Korekta została nałożona za to, że w ocenie organu kontrolnego zamawiający ograniczył konkurencję. Zamawiający, wybierając wykonawcę w przetargu na budowę dworca autobusowego, wymagał, aby potencjalny wykonawca wykazał się doświadczeniem w budowie budynku użyteczności publicznej o kubaturze nie mniejszej niż 7000 m3. Organ kontrolny twierdzi, że w jego ocenie tak postanowiony warunek może zawężać konkurencję. Organ wskazywał, że w jego ocenie wystarczające byłoby odwołanie się do doświadczeń w wykonywaniu robót budowlanych, a zawężenie do kategorii obiektów użyteczności publicznej jest nieuzasadnione.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas