Reklama
Rozwiń
Reklama

Fundacje: sukcesja i możliwości zmiany fundatora

Fundacje są coraz częściej wykorzystywaną formą organizacyjno-prawną prowadzonej działalności. Przede wszystkim to organizacje społeczne chętnie wybierają fundację jako podmiot, który jest podstawą ich działań.

Publikacja: 27.09.2021 14:30

Fundacje: sukcesja i możliwości zmiany fundatora

Foto: Adobe Stock

Fundacje bywają także elementami bardziej złożonych biznesowych struktur wykorzystujących możliwości, które daje utworzenie fundacji, w szczególności na płaszczyźnie wizerunkowej oraz podatkowej. Ta popularność fundacji wynika z dość prostej regulacji ustawowej, która pozostawia spore pole manewru do szczegółowych zapisów w statucie pozwalających na dostosowywanie fundacji do ściśle określonych celów. Owa lakoniczność przepisów ustawy o fundacjach nie rozwiązuje jednak wielu pojawiających się na tym tle wątpliwości, co przy braku odpowiednich rozwiązań w statucie może stwarzać poważne problemy utrudniające nie tylko funkcjonowanie fundacji, ale czasami nawet stawiające pod znakiem zapytania możliwość jej dalszego istnienia. Jednym z takich zagadnień jest kwestia osoby fundatora, jego uprawnień i możliwości wpływu na utworzoną fundację.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Administracja
Samorząd fizjoterapeutów powinien udostępnić dokumenty z audytu
Administracja
Jak odbudować zaufanie obywatela do administracji?
Administracja
W postępowaniu dyscyplinarnym nauczycieli pokrzywdzony uczeń bez żadnych praw
Administracja
Spółka komunalna pod lupą CBA
Administracja
Czy okoliczności związane z doręczeniem decyzji mogą być przyczyną stwierdzenia jej nieważności?
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama