Spór, jaki rozstrzygnął na początku października Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie dotyczył tego, czy podczas pełnienia funkcji burmistrza można być jednocześnie zatrudnionym w starostwie powiatowym na stanowisku naczelnika wydziału. W tej konkretnej sprawie, po objęciu urzędu pani burmistrz nie rozwiązała stosunku pracy, a na czas pełnienia funkcji pozostaje na bezpłatnym urlopie.
Rada Miejska w B. uznała, że art. 27 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym, dotyczy administracji rządowej w najszerszym znaczeniu, a więc odnosi się do podmiotów o różnym statusie prawnym, które wykonują zadania i kompetencje ze sfery władztwa publicznego. Zatem, obok organów i urzędów administracyjnych należą do niej także agencje, a także inne jednostki organizacyjne państwa wykonujące zadania rządu, mające kompetencje w sferze polityki ustalanej i wytyczanej przez rząd. Rada miejska stwierdziła, że burmistrz nie rozwiązała umowy o pracę w starostwie, gdyż udzielenie urlopu bezpłatnego nie powoduje przerwania stosunku pracy, a jedynie zwalnia pracownika z obowiązku świadczenia pracy. Zgodnie zaś z art. 27 pkt 3 u.s.g. w okresie pełnienia funkcji wójta niedopuszczalne jest pozostawanie w stosunku zatrudnienia w administracji rządowej.