Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak obliczać termin do zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych

Szczególnie szybko administrator powinien działać, gdy incydent może prowadzić do kradzieży tożsamości, straty finansowej czy też naruszenia tajemnic prawnie chronionych. Dominować powinna zasada, że im poważniejsze naruszenie, tym szybsza powinna być reakcja.

Publikacja: 29.12.2021 12:55

Jak obliczać termin do zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych

Foto: Adobe Stock

Organ nadzorczy w wydawanych decyzjach podkreśla, jak ważny jest czas reakcji administratora danych w związku z wystąpieniem naruszenia ochrony danych osobowych. Celem działania jest ochrona praw lub wolności osób fizycznych – i to tymi wartościami powinni się kierować administratorzy. Jak zatem liczyć termin 72 godzin do zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych?

RODO, czyli ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zdefiniowało naruszenie (art. 4 pkt 12) jako naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Specjalista ma tylko wspomóc administrację fachową wiedzą
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Administracja
Do limitu liczy się nie tylko czas faktycznej pracy kontrolerów
Administracja
Podstawą finansowania zakładu budżetowego jest dotacja
Administracja
Ile zanieczyszczający powinien zapłacić za emisje?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Administracja
Kto może kontrolować samorządowe spółki?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama