Reklama

Trudniej będzie ocenić efektywność partnerstwa publiczno-prywatnego

Możliwość kwalifikacji spółek gminnych czy użyteczności publicznej jako zobowiązanych do zapłaty podatku minimalnego nie uderzy bezpośrednio w inwestycje PPP.

Aktualizacja: 12.01.2022 13:23 Publikacja: 12.01.2022 13:13

Trudniej będzie ocenić efektywność partnerstwa publiczno-prywatnego

Foto: Adobe Stock

Samorządy podliczają, ile stracą na podatkowych zmianach z Polskiego Ładu. Czy to prawda, że jednym z problemów może okazać się również nowy podatek minimalny, który rykoszetem uderzy w inwestycje realizowane na bazie partnerstwa publiczno-prywatnego, tzw. PPP?

Nowy rok niesie za sobą wyjątkowo dużo zmian na gruncie podatkowym. Wprowadzane przepisy w ramach projektu tzw. „Polskiego Ładu" odbiją się rykoszetem w zasadzie na każdej grupie społecznej. Rozwiązania, na które musimy się przygotować od nowego roku dotyczą zarówno przedsiębiorców, osób fizycznych, jak i samorządów. Aktualnie samorządy wciąż liczą i kalkulują, jak potoczą się losy samorządowych budżetów w kolejnych latach, uwzględniając wprowadzane zmiany w przepisach.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Wysokość zasiłku może nie satysfakcjonować, gdy jest więcej potrzebujących
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Administracja
Opinia RIO jest potrzebna do kredytu
Administracja
Stypendia pod lupą: prawo niejasne, praktyka dowolna
Administracja
Kiedy dochodzi do odrolnienia, a kiedy do odlesienia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Administracja
W jaki sposób wójt ma sprawować skuteczny nadzór właścicielski?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama