Reklama
Rozwiń
Reklama

Trudniej będzie ocenić efektywność partnerstwa publiczno-prywatnego

Możliwość kwalifikacji spółek gminnych czy użyteczności publicznej jako zobowiązanych do zapłaty podatku minimalnego nie uderzy bezpośrednio w inwestycje PPP.

Aktualizacja: 12.01.2022 13:23 Publikacja: 12.01.2022 13:13

Trudniej będzie ocenić efektywność partnerstwa publiczno-prywatnego

Foto: Adobe Stock

Samorządy podliczają, ile stracą na podatkowych zmianach z Polskiego Ładu. Czy to prawda, że jednym z problemów może okazać się również nowy podatek minimalny, który rykoszetem uderzy w inwestycje realizowane na bazie partnerstwa publiczno-prywatnego, tzw. PPP?

Nowy rok niesie za sobą wyjątkowo dużo zmian na gruncie podatkowym. Wprowadzane przepisy w ramach projektu tzw. „Polskiego Ładu" odbiją się rykoszetem w zasadzie na każdej grupie społecznej. Rozwiązania, na które musimy się przygotować od nowego roku dotyczą zarówno przedsiębiorców, osób fizycznych, jak i samorządów. Aktualnie samorządy wciąż liczą i kalkulują, jak potoczą się losy samorządowych budżetów w kolejnych latach, uwzględniając wprowadzane zmiany w przepisach.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Gmina nie musi odbierać odpadów bezpośrednio z nieruchomości
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Administracja
Przeniesienie pracownika samorządowego do innej jednostki samorządu
Administracja
Wójt samodzielnie nie zaciągnie zobowiązania wykraczającego poza rok budżetowy
Administracja
Skutki zrzeczenia się odwołania od decyzji administracyjnej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Administracja
Gmina nie musi zapewniać odbioru śmieci spod posesji przez cały rok
Reklama
Reklama