Reklama

Na jakich zasadach można uzyskać dane z rejestru PESEL

Ewidencja ludności nie jest jawnym rejestrem jak KRS lub CEIDG. Informacje w niej zawarte można uzyskać w szczególnych sytuacjach wymienionych w ustawie.

Publikacja: 31.01.2022 10:31

Na jakich zasadach można uzyskać dane z rejestru PESEL

Foto: AdobeStock

Prowadzenie ewidencji ludności odbywa się w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności, który stanowi rejestr PESEL, oraz w rejestrach mieszkańców, prowadzonych w systemie teleinformatycznym. Wykonywanie tego zadania zostało powierzone gminom, jako zadania zleconego z zakresu administracji rządowej. Utrzymanie i rozwój rejestru PESEL, jako rejestru teleinformatycznego, zapewnia minister właściwy do spraw informatyzacji. Podstawą prawną do prowadzenia ewidencji ludności oraz przetwarzanych w niej danych jest ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 510 z późn. zm.; dalej: u.e.l.).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Fundusze unijne. Instytucja organizująca konkurs nie może wprowadzać w błąd
Administracja
Szkoła publiczna musi jasno uzasadnić odmowę przyjęcia dziecka
Administracja
Administrację czekają korekty wynagrodzeń
Administracja
Rada gminy nie upoważni wójta do wystawienia weksla
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Administracja
Teresa Siudem: Czy pracownik samorządowy może odmówić wykonania "innej pracy"?
Reklama
Reklama