Aktualizacja: 01.07.2025 11:45 Publikacja: 23.02.2022 13:39
Foto: Adobe Stock
Rada gminy podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie. Jako podstawę prawną uchwały wskazano przepis art. 6 ust. 2 pkt 1 ustawy z 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
Uchwałę tę zaskarżył do sądu administracyjnego wojewoda jako sprzeczną z art. 4 ust. 1 i art. 13 ustawy z 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych. Wojewoda zwrócił uwagę, że w § 3 uchwały przyjęto, iż wchodzi ona w w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym. Sposób określenia terminu wejścia w życie przedmiotowej uchwały oznacza, że rada zakwalifikowała ją do kategorii aktów prawa miejscowego. Zdaniem wojewody przedmiotowa uchwała nie ma charakteru takiego aktu. Przepis art. 6 ust. 2 pkt 1 ustawy z 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ma charakter normy ogólnej, przypisującej zadanie opracowania i realizacji programu gminie. Z normy tej nie wynika jednak bezpośrednia kompetencja dla rady gminy do podjęcia uchwały w omawianym przedmiocie.
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas