Reklama

Firmy najczęściej nie odwołują się do sądu

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w wielu przypadkach nadużywa prawa do odmowy wydania interpretacji podatkowej na wniosek przedsiębiorcy.

Publikacja: 29.06.2022 14:52

Firmy najczęściej nie odwołują się do sądu

Foto: Adobe Stock

Z moich doświadczeń wynika, że z każdym rokiem trudniej uzyskać interpretacje. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w wielu przypadkach nadużywa prawa do odmowy jej wydania. Świadczą o tym liczne wyroki, w których sądy uchylają postanowienia pozostawiające wnioski bez rozpatrzenia. Warto przy tym pamiętać, że zdecydowana większość takich postanowień nie jest zaskarżana do sądu. Nie dlatego, że sprawy nie da się wygrać. Powodem jest to, że na rozstrzygnięcie w obu instancjach podatnik musiałby czekać około czterech lat. Czyli jeśli dziś podatnik otrzyma odmowę wydania interpretacji i zaskarży ją do sądu, to prawdopodobnie w 2026 r. uzyska prawomocne potwierdzenie, że interpretacja jednak powinna zostać wydana. To oczywiście nie wyklucza kolejnego sporu sądowego o jej treść. W ten sposób sprawa może przeciągnąć się do około 2030 r. Jest oczywiste, że po takim czasie odpowiedź raczej nie będzie aktualna. Nikt nie będzie przecież czekał z transakcją tyle lat. Poza tym jest niemal pewne, że w międzyczasie zmienią się przepisy (i to kilkukrotnie).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Błędu urzędnika nie można naprawiać w błędnym trybie
Administracja
Obcokrajowiec nie ma podstaw, żeby występować o dodatek aktywizacyjny
Administracja
Uchwalenie planu miejscowego to nie okazja dla spekulantów
Administracja
Dłuższa praca nauczycieli na korzystniejszych zasadach
Administracja
Kiedy można przystąpić do użytkowania budynku?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama