Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak uzyskać urzędowe zaświadczenie

Zaświadczenia są niezbędnymi dokumentami do potwierdzenia statusu prawnego czy faktycznego określonego podmiotu. Procedura wydania zaświadczeń jest mocno uproszczona i odformalizowana z uwagi na szeroki krąg podmiotów, które mogą się o nie starać.

Publikacja: 09.01.2023 20:00

Jak uzyskać urzędowe zaświadczenie

Foto: Adobe Stock

Podstawowe wymagania procedury uzyskiwania zaświadczenia są uregulowane w Kodeksie postępowania administracyjnego. Jest mało przepisów regulujących to postępowanie oraz są one mało sformalizowane.

Czym jest zatem zaświadczenie w świetle procedury administracyjnej?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Ochrona środowiska tak, ale nie kosztem dublowania obowiązków
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Administracja
Burmistrz musi ujawnić, którą szkołę ukończył
Administracja
Kara za zanieczyszczanie środowiska to nie odszkodowanie
Administracja
Gminna spółka pod lupą NIK
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Administracja
Jak zwalczać mobbing w administracji?
Reklama
Reklama