Jak uzyskać urzędowe zaświadczenie

Zaświadczenia są niezbędnymi dokumentami do potwierdzenia statusu prawnego czy faktycznego określonego podmiotu. Procedura wydania zaświadczeń jest mocno uproszczona i odformalizowana z uwagi na szeroki krąg podmiotów, które mogą się o nie starać.

Publikacja: 09.01.2023 20:00

Jak uzyskać urzędowe zaświadczenie

Foto: Adobe Stock

Podstawowe wymagania procedury uzyskiwania zaświadczenia są uregulowane w Kodeksie postępowania administracyjnego. Jest mało przepisów regulujących to postępowanie oraz są one mało sformalizowane.

Czym jest zatem zaświadczenie w świetle procedury administracyjnej?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Przed służbą cywilną stoją nowe wyzwania
Administracja
Administracja musi nadążyć za zmianami. Kogo i na jakie stanowiska szkoli KSAP?
Administracja
Zagraniczne staże i praktyki dla niepracujących młodych. Nowa oferta WUP
Administracja
Elastyczne zatrudnienie i praca z domu - weź pieniądze z UE w lubuskim
Administracja
Kariera w służbie cywilnej. Przekazywanie pałeczki w sztafecie