Reklama

Jak uzyskać urzędowe zaświadczenie

Zaświadczenia są niezbędnymi dokumentami do potwierdzenia statusu prawnego czy faktycznego określonego podmiotu. Procedura wydania zaświadczeń jest mocno uproszczona i odformalizowana z uwagi na szeroki krąg podmiotów, które mogą się o nie starać.

Publikacja: 09.01.2023 20:00

Jak uzyskać urzędowe zaświadczenie

Foto: Adobe Stock

Podstawowe wymagania procedury uzyskiwania zaświadczenia są uregulowane w Kodeksie postępowania administracyjnego. Jest mało przepisów regulujących to postępowanie oraz są one mało sformalizowane.

Czym jest zatem zaświadczenie w świetle procedury administracyjnej?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Nowe kwalifikacje urzędników na czas zagrożeń
Administracja
Odporna administracja zaczyna się od kompetencji urzędnika
Administracja
Wsparcie finansowe gminy dla GDDKiA - procedury
Administracja
Dieta i zwrot za podróże nie muszą iść w parze
Administracja
Czy nieobecność w pracy stanowi przeszkodę w „zapisaniu” pracownika do PPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama