Aktualizacja: 10.06.2025 04:32 Publikacja: 04.05.2023 11:23
Foto: Adobe Stock
Sprawie infrastruktury rowerowej w polskich miastach przyjrzała się ostatnio Najwyższa Izba Kontroli. NIK zbadała, czy działania podejmowane przez samorządy miast zapewniały prawidłowe utrzymanie i rozwój infrastruktury rowerowej. Kontrolą objęto dziesięć urzędów miast i dziesięć zarządów dróg miejskich. Założone w licznych dokumentach strategicznych cele związane z utrzymaniem i rozwojem miejskich sieci infrastruktury rowerowej na ogół nie zostały osiągnięte. Jak stwierdziła NIK, żaden ze skontrolowanych zarządów dróg nie sporządzał obowiązkowych projektów planów rozwoju sieci drogowej. Wydatki, jakie ponoszą samorządy miejskie na infrastrukturę dla cyklistów, nie są małe. Na jej utrzymanie skontrolowane przez NIK zarządy dróg przeznaczyły w badanym okresie łącznie 1,23 mld zł. Kontrolerzy NIK przeprowadzili oględziny wybranych odcinków i niestety wykryli dość sporo nieprawidłowości, które mogły mieć niekorzystny wpływ na komfort i bezpieczeństwo zarówno rowerzystów, jak i innych uczestników ruchu.
Czy przeobrażać zdegradowane budynki, tworząc w nich mieszkania wspomagane, postawić na rozwój służb zatrudnieni...
Konkurs ustawiany pod konkretną osobę nie gwarantuje jej zatrudnienia. Istnieje ścieżka prawna, która umożliwia...
Uzasadnienie informacji o wyniku naboru nie daje odpowiedzi na pytanie o zastosowane metody i techniki naboru or...
Od budowy infrastruktury poprawiającej bezpieczeństwo na drogach wojewódzkich, przez inwestycje w parkingi P+R,...
Proces legislacyjny z perspektywy urzędnika służby cywilnej wymaga zmian. Pierwszym krokiem jest elektronizacja...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas