Aktualizacja: 20.04.2025 01:48 Publikacja: 04.05.2023 11:23
Foto: Adobe Stock
Sprawie infrastruktury rowerowej w polskich miastach przyjrzała się ostatnio Najwyższa Izba Kontroli. NIK zbadała, czy działania podejmowane przez samorządy miast zapewniały prawidłowe utrzymanie i rozwój infrastruktury rowerowej. Kontrolą objęto dziesięć urzędów miast i dziesięć zarządów dróg miejskich. Założone w licznych dokumentach strategicznych cele związane z utrzymaniem i rozwojem miejskich sieci infrastruktury rowerowej na ogół nie zostały osiągnięte. Jak stwierdziła NIK, żaden ze skontrolowanych zarządów dróg nie sporządzał obowiązkowych projektów planów rozwoju sieci drogowej. Wydatki, jakie ponoszą samorządy miejskie na infrastrukturę dla cyklistów, nie są małe. Na jej utrzymanie skontrolowane przez NIK zarządy dróg przeznaczyły w badanym okresie łącznie 1,23 mld zł. Kontrolerzy NIK przeprowadzili oględziny wybranych odcinków i niestety wykryli dość sporo nieprawidłowości, które mogły mieć niekorzystny wpływ na komfort i bezpieczeństwo zarówno rowerzystów, jak i innych uczestników ruchu.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas