Aktualizacja: 10.07.2025 05:54 Publikacja: 04.05.2023 11:23
Foto: Adobe Stock
Sprawie infrastruktury rowerowej w polskich miastach przyjrzała się ostatnio Najwyższa Izba Kontroli. NIK zbadała, czy działania podejmowane przez samorządy miast zapewniały prawidłowe utrzymanie i rozwój infrastruktury rowerowej. Kontrolą objęto dziesięć urzędów miast i dziesięć zarządów dróg miejskich. Założone w licznych dokumentach strategicznych cele związane z utrzymaniem i rozwojem miejskich sieci infrastruktury rowerowej na ogół nie zostały osiągnięte. Jak stwierdziła NIK, żaden ze skontrolowanych zarządów dróg nie sporządzał obowiązkowych projektów planów rozwoju sieci drogowej. Wydatki, jakie ponoszą samorządy miejskie na infrastrukturę dla cyklistów, nie są małe. Na jej utrzymanie skontrolowane przez NIK zarządy dróg przeznaczyły w badanym okresie łącznie 1,23 mld zł. Kontrolerzy NIK przeprowadzili oględziny wybranych odcinków i niestety wykryli dość sporo nieprawidłowości, które mogły mieć niekorzystny wpływ na komfort i bezpieczeństwo zarówno rowerzystów, jak i innych uczestników ruchu.
Zanim położymy się na rozgrzanej słońcem plaży, warto zorientować się, jakie zasady na niej obowiązują. Okazuje...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Mandat za opalanie topless, zakaz wstępu dla psów, kara za picie alkoholu – wszystko to, jak pokazuje praktyka,...
Zastosowanie środka egzekucyjnego następuje z chwilą doręczenia bankowi zawiadomienia o zajęciu konta dłużnika,...
Do podjęcia uchwały wprowadzającej odstępstwo od zakazu spożywania alkoholu w określonym miejscu publicznym koni...
Nieprzestrzeganie wymogów dotyczących usytuowania wiaty może skutkować koniecznością rozbiórki, karami finansowy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas