Aktualizacja: 21.05.2025 20:29 Publikacja: 02.01.2024 02:00
Foto: Adobe Stock
Z pytania należy wnioskować, że kwestią sporną jest sposób zawierania umowy na używanie samochodu prywatnego przez wójta do celów służbowych. Warto przypomnieć przepisy rozporządzenia z 25 marca 2002 r. ministra infrastruktury w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy. W § 1 tego aktu prawnego postanowiono, że zwrot kosztów używania przez pracownika w celach służbowych do jazd lokalnych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, zwanych „pojazdami do celów służbowych”, następuje na podstawie umowy cywilnoprawnej między pracodawcą a pracownikiem, o używanie pojazdu do celów służbowych, na warunkach określonych w rozporządzeniu. Natomiast w § 2 postanowiono, że koszty używania pojazdów do celów służbowych pokrywa pracodawca według stawek za 1 kilometr przebiegu pojazdu, które nie mogą być wyższe niż:
Skutecznym sposobem na wdrożenie nowych kadr do urzędów może być mentoring. Pilotażowy program mentoringowy prow...
Mentoring to metoda rozwoju zawodowego i osobistego pracowników administracji publicznej, która w polskich urzęd...
Do obowiązków jednostek samorządu terytorialnego należy usuwanie z dróg porzuconych pojazdów. Czy sprzedając por...
Przepis wprowadzony reformą planistyczną upoważnił wójta (burmistrza, prezydenta miasta) do wydania decyzji zaka...
Nie można uznać za powielanie zapisów ustawowych wskazania w statucie muzeum jednego z dwóch sposobów wyłonienia...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas