Podczas kontroli pracownicy zarządu dróg i mostów zmierzyli powierzchnię reklam umieszczonych w pasie drogowym. Okazało się, że reklamy zostały umieszczone bez zezwolenia zarządcy drogi.
Po ustaleniu kto jest odpowiedzialny za ustawienie reklam, na spółkę z o.o. nałożona została kara pieniężna za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia. Spółka złożyła odwołanie od decyzji dyrektora zarząd dróg i mostów, twierdząc, że reklamy ustawiła w granicach swoich działek, nie zajmując pasa drogowego. Nieprawidłowa ekspozycja reklam w pasie drogowym wynikała prawdopodobnie zdaniem spółki z przestawienia ich przez firmy zajmujące się budową sieci wodociągowej i elektrociepłowniczej podczas prac budowlanych. Spółka przekonywała, że sama nie przestawiała reklam, a ponadto zarzuciła kontrolującym nieprawidłowe ustalenie wymiarów reklam. Samorządowe kolegium odwoławcze utrzymało decyzję w sprawie kary, wydaną w pierwszej instancji, stwierdzając m.in., że odpowiedzialność administracyjna za zajęcie pasa drogowego jest zobiektywizowana i niezależna od winy. Zdaniem SKO z materiału dowodowego sprawy wynika zarówno fakt umieszczenia reklam w obrębie pasa drogowego, jak i okres zajęcia pasa. Ustalenia te znajdują potwierdzenie w protokole kontroli i dokumentacji fotograficznej.