Reklama

Zgłaszać czy nie zgłaszać ochronę praw własności

Zaniechanie zabezpieczenia przysługujących przedsiębiorcy praw własności intelektualnej może okazać się niewspółmiernie bardziej kosztowne niż przewidywane koszty ochrony.

Publikacja: 07.05.2024 04:30

Zgłaszać czy nie zgłaszać ochronę praw własności

Foto: adobe stock

Brak ochrony praw własności intelektualnej, w szczególności znaków towarowych czy wzorów przemysłowych, może zniweczyć wszelkie inwestycje nakierowane na rozwój przedsiębiorstwa, łącznie z utratą cennej marki. Oznaczenia identyfikujące przedsiębiorcę powinny być zgłaszane do ochrony najszybciej jak to możliwe. Tu nie ma miejsca na hamletyzowanie. Jeśli bowiem znak towarowy stanie się atrakcyjny dla klientów, stanie się on równie atrakcyjny dla konkurencji, a wtedy uzyskanie ochrony może stać się trudne i kosztowne. Znając to zagrożenie, znak towarowy powinien zostać zgłoszony do ochrony już w chwili gdy możliwa jest do sprecyzowania jego ostateczna forma przedstawieniowa (czy będzie to np. znak słowny, graficzny, słowno-graficzny, przestrzenny, itd.) oraz wykaz towarów lub usług, do oznaczania których znak ma być używany.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Przestępstwa przetargowe w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Administracja
Cienka granica między legalną współpracą a niedozwolonym porozumieniem
Administracja
WSA: opinia biegłego bez pouczenia organu nie jest dowodem w sprawie
Administracja
Kiedy konieczny jest otwarty nabór na stanowisko urzędnicze w samorządzie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Administracja
Ruszyły nabory wniosków na ponadregionalne projekty dla Południowego Bałtyku
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama