Reklama

Zgłaszać czy nie zgłaszać ochronę praw własności

Zaniechanie zabezpieczenia przysługujących przedsiębiorcy praw własności intelektualnej może okazać się niewspółmiernie bardziej kosztowne niż przewidywane koszty ochrony.

Publikacja: 07.05.2024 04:30

Zgłaszać czy nie zgłaszać ochronę praw własności

Foto: adobe stock

Brak ochrony praw własności intelektualnej, w szczególności znaków towarowych czy wzorów przemysłowych, może zniweczyć wszelkie inwestycje nakierowane na rozwój przedsiębiorstwa, łącznie z utratą cennej marki. Oznaczenia identyfikujące przedsiębiorcę powinny być zgłaszane do ochrony najszybciej jak to możliwe. Tu nie ma miejsca na hamletyzowanie. Jeśli bowiem znak towarowy stanie się atrakcyjny dla klientów, stanie się on równie atrakcyjny dla konkurencji, a wtedy uzyskanie ochrony może stać się trudne i kosztowne. Znając to zagrożenie, znak towarowy powinien zostać zgłoszony do ochrony już w chwili gdy możliwa jest do sprecyzowania jego ostateczna forma przedstawieniowa (czy będzie to np. znak słowny, graficzny, słowno-graficzny, przestrzenny, itd.) oraz wykaz towarów lub usług, do oznaczania których znak ma być używany.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Zameldowany to nie zawsze stały mieszkaniec
Administracja
Skutki procesowe wniosku o uzupełnienie decyzji administracyjnej
Administracja
Czy zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego przez OSP jest zwolniony z PCC?
Administracja
Czy gmina może odliczyć VAT od zakupów dotyczących budowy parkingu?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Administracja
Czy zameldowanie na pobyt stały wystarczy, by wybrać sołtysa?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama