Aktualizacja: 10.04.2025 20:53 Publikacja: 14.05.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Prawda jest bardziej wieloznaczna. Spójrzmy bowiem choćby na koncesję alkoholową. Aby łaskawa gmina wydała ją przedsiębiorcy konieczne jest dokonanie paru czynności, zdobycie kilku certyfikatów, no i wrzucenie do samorządowej kasy skromnej sumki na dalszy rozwój i niezbędny postęp w systematycznym alkoholizowaniu „ludności”. Wszystko po to, by sięganie po lufę i duże piwko było legalne i zgodne z administracyjnymi procedurami ustawowo narzuconymi bez mała pół wieku temu. W czym rzecz? Chodzi o uzyskanie zgody właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, w przypadku, gdy punkt sprzedaży trunków ma być zlokalizowany w wielorodzinnym budynku mieszkalnym. I tu jest właśnie pies pogrzebany.
W akcji „deregulacja” warto przyjrzeć się tym przepisom, które już obowiązują i przyznają uprawnienia przedsiębi...
W dobie rosnących oczekiwań społecznych i ograniczonych zasobów konieczne jest stosowanie narzędzi zarządzania p...
Przepisy przejściowe nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym nie są jednoznaczne. Praco...
Jednostki budżetowe JST wypłacają wynagrodzenie z tytułu umów licencyjnych zawieranych z zagranicznymi kontrahen...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Rada gminy posiada kompetencje kontrolne w stosunku do wszelkich jednostek organizacyjnych bez względu na posiad...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas