Aktualizacja: 19.04.2025 22:05 Publikacja: 15.05.2024 04:30
Foto: AdobeStock
Pracownikiem służby cywilnej jest w rozumieniu ustawy o służbie cywilnej (sc) osoba zatrudniona w tej służbie na podstawie umowy o pracę. Nie może on podejmować dodatkowego zatrudnienia na podstawie stosunku pracy bez zgody dyrektora generalnego urzędu.
W przeciwieństwie jednak do urzędników sc oraz osób zajmujących wyższe stanowiska w sc nie musi uzyskiwać takiej zgody na podjęcie innej działalności zarobkowej – na innej podstawie niż stosunek pracy.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas