Reklama
Rozwiń
Reklama

Dodatkowa praca poza służbą cywilną nie zawsze wymaga zgody

Pracownik służby cywilnej nie musi uzyskać pozwolenia dyrektora generalnego urzędu na podjęcie innej działalności zarobkowej niż zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.

Publikacja: 15.05.2024 04:30

Dodatkowa praca poza służbą cywilną nie zawsze wymaga zgody

Foto: AdobeStock

Pracownikiem służby cywilnej jest w rozumieniu ustawy o służbie cywilnej (sc) osoba zatrudniona w tej służbie na podstawie umowy o pracę. Nie może on podejmować dodatkowego zatrudnienia na podstawie stosunku pracy bez zgody dyrektora generalnego urzędu.

W przeciwieństwie jednak do urzędników sc oraz osób zajmujących wyższe stanowiska w sc nie musi uzyskiwać takiej zgody na podjęcie innej działalności zarobkowej – na innej podstawie niż stosunek pracy.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Gmina nie musi odbierać odpadów bezpośrednio z nieruchomości
Administracja
Przeniesienie pracownika samorządowego do innej jednostki samorządu
Administracja
Wójt samodzielnie nie zaciągnie zobowiązania wykraczającego poza rok budżetowy
Administracja
Skutki zrzeczenia się odwołania od decyzji administracyjnej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Administracja
Gmina nie musi zapewniać odbioru śmieci spod posesji przez cały rok
Reklama
Reklama