Dodatkowa praca poza służbą cywilną nie zawsze wymaga zgody

Pracownik służby cywilnej nie musi uzyskać pozwolenia dyrektora generalnego urzędu na podjęcie innej działalności zarobkowej niż zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.

Publikacja: 15.05.2024 04:30

Dodatkowa praca poza służbą cywilną nie zawsze wymaga zgody

Foto: AdobeStock

Pracownikiem służby cywilnej jest w rozumieniu ustawy o służbie cywilnej (sc) osoba zatrudniona w tej służbie na podstawie umowy o pracę. Nie może on podejmować dodatkowego zatrudnienia na podstawie stosunku pracy bez zgody dyrektora generalnego urzędu.

W przeciwieństwie jednak do urzędników sc oraz osób zajmujących wyższe stanowiska w sc nie musi uzyskiwać takiej zgody na podjęcie innej działalności zarobkowej – na innej podstawie niż stosunek pracy.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Radny bez kontroli nad mieniem komunalnym
Administracja
Czy radny może przeprowadzić kontrole w spółce komunalnej?
Administracja
Miasto zapłaci, bo właściciel auta zapomniał o formalności. Wyrok WSA
Administracja
To, że zabytek wymaga rozbiórki, nie uchroni przed karą za zaniechanie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Administracja
Podatnik, zaniżając wartość budowli, musi się liczyć z sankcjami