Dodatkowa praca poza służbą cywilną nie zawsze wymaga zgody

Pracownik służby cywilnej nie musi uzyskać pozwolenia dyrektora generalnego urzędu na podjęcie innej działalności zarobkowej niż zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.

Publikacja: 15.05.2024 04:30

Dodatkowa praca poza służbą cywilną nie zawsze wymaga zgody

Foto: AdobeStock

Pracownikiem służby cywilnej jest w rozumieniu ustawy o służbie cywilnej (sc) osoba zatrudniona w tej służbie na podstawie umowy o pracę. Nie może on podejmować dodatkowego zatrudnienia na podstawie stosunku pracy bez zgody dyrektora generalnego urzędu.

W przeciwieństwie jednak do urzędników sc oraz osób zajmujących wyższe stanowiska w sc nie musi uzyskiwać takiej zgody na podjęcie innej działalności zarobkowej – na innej podstawie niż stosunek pracy.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Administracja
Wiata na działce to labirynt prawny dla inwestorów
Administracja
Katarzyna Wójcik: Jakie zasady obowiązują na plaży
Administracja
Na plaży trzeba się pilnować, inaczej można skończyć z mandatem
Administracja
Prawo do kwestionowania egzekucji nie uratuje nadpłaty
Administracja
Kiedy gmina może złagodzić zakaz spożywania alkoholu?
Reklama
Reklama