Aktualizacja: 10.07.2025 06:43 Publikacja: 15.05.2024 04:30
Foto: AdobeStock
Pracownikiem służby cywilnej jest w rozumieniu ustawy o służbie cywilnej (sc) osoba zatrudniona w tej służbie na podstawie umowy o pracę. Nie może on podejmować dodatkowego zatrudnienia na podstawie stosunku pracy bez zgody dyrektora generalnego urzędu.
W przeciwieństwie jednak do urzędników sc oraz osób zajmujących wyższe stanowiska w sc nie musi uzyskiwać takiej zgody na podjęcie innej działalności zarobkowej – na innej podstawie niż stosunek pracy.
Zanim położymy się na rozgrzanej słońcem plaży, warto zorientować się, jakie zasady na niej obowiązują. Okazuje...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Mandat za opalanie topless, zakaz wstępu dla psów, kara za picie alkoholu – wszystko to, jak pokazuje praktyka,...
Zastosowanie środka egzekucyjnego następuje z chwilą doręczenia bankowi zawiadomienia o zajęciu konta dłużnika,...
Do podjęcia uchwały wprowadzającej odstępstwo od zakazu spożywania alkoholu w określonym miejscu publicznym koni...
Nieprzestrzeganie wymogów dotyczących usytuowania wiaty może skutkować koniecznością rozbiórki, karami finansowy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas