Reklama
Rozwiń

Sprzedaż materiałów biurowych stworzyła konflikt interesów

Na radnym spoczywa obowiązek takiego ułożenia spraw dotyczących prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, aby nie dochodziło do kolizji z przepisem antykorupcyjnym.

Publikacja: 28.05.2024 04:30

Sprzedaż materiałów biurowych stworzyła konflikt interesów

Foto: Adobe Stock

Taki wniosek płynie z orzeczeń sądowych w sprawie radnego, w którego sklepie z materiałami papierniczymi, biurowymi i zabawkami zaopatrywała się gmina oraz podległe jej jednostki. W tej sytuacji wojewoda lubelski dopatrzył się naruszenia przepisu antykorupcyjnego, tj. 24f ustawy o samorządzie gminnym.

Podkreślił, że z chwilą zakupu rzeczy przez jednostkę organizacyjną gminy roszczenie o zapłatę obciąża majątek gminy. Zatem finansowa realizacja faktur VAT, wystawionych w związku z zawartymi umowami kupna-sprzedaży obciążało majątek gminy B., zaś sprzedawca wymieniony w poszczególnych fakturach towarów, będący jednocześnie radnym, otrzymał z tego tytułu korzyść materialną.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Czy "era papierowa" w urzędach się kończy?
Administracja
EZD w administracji – jak prowadzić elektroniczną dokumentację?
Administracja
Jaka stawka VAT za udostępnianie boiska stadionu miejskiego?
Administracja
Zakup usługi analitycznej z zagranicy a podatek u źródła
Administracja
Czy za częstszy odbiór szkła i papieru gmina może żądać opłaty dodatkowej?