Reklama
Rozwiń
Reklama

Sprzedaż materiałów biurowych stworzyła konflikt interesów

Na radnym spoczywa obowiązek takiego ułożenia spraw dotyczących prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, aby nie dochodziło do kolizji z przepisem antykorupcyjnym.

Publikacja: 28.05.2024 04:30

Sprzedaż materiałów biurowych stworzyła konflikt interesów

Foto: Adobe Stock

Taki wniosek płynie z orzeczeń sądowych w sprawie radnego, w którego sklepie z materiałami papierniczymi, biurowymi i zabawkami zaopatrywała się gmina oraz podległe jej jednostki. W tej sytuacji wojewoda lubelski dopatrzył się naruszenia przepisu antykorupcyjnego, tj. 24f ustawy o samorządzie gminnym.

Podkreślił, że z chwilą zakupu rzeczy przez jednostkę organizacyjną gminy roszczenie o zapłatę obciąża majątek gminy. Zatem finansowa realizacja faktur VAT, wystawionych w związku z zawartymi umowami kupna-sprzedaży obciążało majątek gminy B., zaś sprzedawca wymieniony w poszczególnych fakturach towarów, będący jednocześnie radnym, otrzymał z tego tytułu korzyść materialną.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Administracja
Samorząd fizjoterapeutów powinien udostępnić dokumenty z audytu
Administracja
Jak odbudować zaufanie obywatela do administracji?
Administracja
W postępowaniu dyscyplinarnym nauczycieli pokrzywdzony uczeń bez żadnych praw
Administracja
Spółka komunalna pod lupą CBA
Administracja
Czy okoliczności związane z doręczeniem decyzji mogą być przyczyną stwierdzenia jej nieważności?
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama