Reklama
Rozwiń
Reklama

Sprzedaż materiałów biurowych stworzyła konflikt interesów

Na radnym spoczywa obowiązek takiego ułożenia spraw dotyczących prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, aby nie dochodziło do kolizji z przepisem antykorupcyjnym.

Publikacja: 28.05.2024 04:30

Sprzedaż materiałów biurowych stworzyła konflikt interesów

Foto: Adobe Stock

Taki wniosek płynie z orzeczeń sądowych w sprawie radnego, w którego sklepie z materiałami papierniczymi, biurowymi i zabawkami zaopatrywała się gmina oraz podległe jej jednostki. W tej sytuacji wojewoda lubelski dopatrzył się naruszenia przepisu antykorupcyjnego, tj. 24f ustawy o samorządzie gminnym.

Podkreślił, że z chwilą zakupu rzeczy przez jednostkę organizacyjną gminy roszczenie o zapłatę obciąża majątek gminy. Zatem finansowa realizacja faktur VAT, wystawionych w związku z zawartymi umowami kupna-sprzedaży obciążało majątek gminy B., zaś sprzedawca wymieniony w poszczególnych fakturach towarów, będący jednocześnie radnym, otrzymał z tego tytułu korzyść materialną.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Czy pracownik samorządowy może odmówić wykonania "innej pracy"?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Administracja
Kiedy pracownik samorządowy może wykonywać inną pracę?
Administracja
Beneficjent to nie organ – zasady finansów publicznych kontra zwykły obywatel
Administracja
Czy gmina może „pożyczyć” środki z funduszu socjalnego?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Administracja
Na dzieci spoza gminy nie można nakładać dodatkowej opłaty
Reklama
Reklama
Reklama