Sprzedaż materiałów biurowych stworzyła konflikt interesów

Na radnym spoczywa obowiązek takiego ułożenia spraw dotyczących prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, aby nie dochodziło do kolizji z przepisem antykorupcyjnym.

Publikacja: 28.05.2024 04:30

Sprzedaż materiałów biurowych stworzyła konflikt interesów

Foto: Adobe Stock

Taki wniosek płynie z orzeczeń sądowych w sprawie radnego, w którego sklepie z materiałami papierniczymi, biurowymi i zabawkami zaopatrywała się gmina oraz podległe jej jednostki. W tej sytuacji wojewoda lubelski dopatrzył się naruszenia przepisu antykorupcyjnego, tj. 24f ustawy o samorządzie gminnym.

Podkreślił, że z chwilą zakupu rzeczy przez jednostkę organizacyjną gminy roszczenie o zapłatę obciąża majątek gminy. Zatem finansowa realizacja faktur VAT, wystawionych w związku z zawartymi umowami kupna-sprzedaży obciążało majątek gminy B., zaś sprzedawca wymieniony w poszczególnych fakturach towarów, będący jednocześnie radnym, otrzymał z tego tytułu korzyść materialną.

Pozostało 85% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Teresa Siudem: Czy zamawiający może obniżyć karę umowną?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Administracja
Jak miarkować kary umowne w publicznych zamówieniach?
Administracja
Czy darowizna nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa podlega opodatkowaniu VAT?
Administracja
Umowa z prywatną firmą na odbiór odpadów nie zwalnia właściciela z opłat
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Administracja
Dotacje na poprawę jakości wody, lepszą jej dostępność oraz mniejsze zużycie
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni