Aktualizacja: 22.05.2025 21:07 Publikacja: 07.08.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Celem regulacji dotyczących badań technicznych pojazdów, ujętych w ustawie z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (art. 81 i nast., tekst jedn. DzU z 2023 r., poz. 1047 ze zm., dalej: p.r.d.), jest eliminacja z ruchu pojazdów niespełniających wymaganych norm.
To rozwiązanie ustawowe chroni dobro społeczne rozumiane jako bezpieczeństwo i eliminacja zagrożeń. Jak też dobitnie zaznaczył Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 7 marca 2023 r. (II GSK 1535/19), nie ma podstaw do uznania, że dobro diagnosty dopuszczającego do ruchu drogowego pojazd niespełniający norm powinno być wyżej cenione niż dobro wszystkich uczestników ruchu (orzecznictwo NSA dostępne pod adresem https://orzeczenia.nsa.gov.pl/cbo/query). Funkcje i cele tych regulacji ukierunkowane są na potrzebę eliminowania oraz ograniczania ryzyka związanego z ruchem, który ze swej istoty jest i tak przecież niebezpieczny (wyrok NSA z 4 grudnia 2018 r., II GSK 1635/18).
Skutecznym sposobem na wdrożenie nowych kadr do urzędów może być mentoring. Pilotażowy program mentoringowy prow...
Mentoring to metoda rozwoju zawodowego i osobistego pracowników administracji publicznej, która w polskich urzęd...
Do obowiązków jednostek samorządu terytorialnego należy usuwanie z dróg porzuconych pojazdów. Czy sprzedając por...
Przepis wprowadzony reformą planistyczną upoważnił wójta (burmistrza, prezydenta miasta) do wydania decyzji zaka...
Nie można uznać za powielanie zapisów ustawowych wskazania w statucie muzeum jednego z dwóch sposobów wyłonienia...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas