Reklama
Rozwiń

Certyfikacja wykonawców – rola i zakres odpowiedzialności jednostki certyfikującej

O ile sama idea ograniczenia obciążeń biurokratycznych zarówno po stronie zamawiającego, jak i wykonawców jest słuszna, o tyle powinno się to odbywać przy poszanowaniu roli, jaką regulacje dotyczące zamówień publicznych przypisują wszystkim uczestnikom procesu ich udzielania.

Publikacja: 30.10.2024 04:30

Certyfikacja wykonawców – rola i zakres odpowiedzialności jednostki certyfikującej

Foto: Adobe Stock

Główną ideą, która stoi za projektem ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw z 29 sierpnia 2024 r., jest zmniejszenie katalogu obowiązków ciążących zarówno na wykonawcy, jak i na zamawiającym, związanych z oceną podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

Wykonawca nie byłby zobowiązany do każdorazowego przygotowywania niejednokrotnie niezwykle obszernej dokumentacji potwierdzającej jego zdolność do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, a zamawiający nie musiałby jej weryfikować. Miałoby to – przynajmniej w teorii – zmniejszyć obciążenia biurokratyczne oraz skrócić czas niezbędny do przeprowadzenia procesu.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Czy "era papierowa" w urzędach się kończy?
Administracja
EZD w administracji – jak prowadzić elektroniczną dokumentację?
Administracja
Jaka stawka VAT za udostępnianie boiska stadionu miejskiego?
Administracja
Zakup usługi analitycznej z zagranicy a podatek u źródła
Administracja
Czy za częstszy odbiór szkła i papieru gmina może żądać opłaty dodatkowej?