Aktualizacja: 16.04.2025 20:06 Publikacja: 22.01.2025 05:20
Foto: Adobe Stock
Jeszcze kilkanaście lat temu w domu uczyło się zaledwie kilkadziesięcioro dzieci w całej Polsce. Obecnie, jak wynika z raportu Fundacji Edukacji Domowej, grupa ta liczy prawie 54 000 uczniów. Warto zatem przyjrzeć się, jakie są aktualne uwarunkowania prawne regulujące tę formę edukacji. Od wprowadzenia edukacji domowej w 1991 r. przepisy bowiem wielokrotnie się zmieniały, przede wszystkim w zakresie swobody wyboru szkoły.
Motywacja do rozpoczęcia nauki w trybie edukacji domowej bywa różna. Nie zawsze są nią problemy ze zdrowiem dziecka, w tym zdrowiem psychicznym. Często po prostu rodzice uznają, że taka forma edukacji będzie lepsza. Czasem dzieci te uczą się indywidualnie z matką lub ojcem w domu. W wielu sytuacjach rodzice łączą się także w grupy edukacyjne lub korzystają ze zorganizowanego wsparcia szkół przyjaznych edukacji domowej. Wiele szkół rozwinęło model wsparcia rodziców i uczniów w oparciu o edukację na odległość.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas