Jak ograniczyć biurokrację przy tworzeniu prawa

Proces legislacyjny z perspektywy urzędnika służby cywilnej wymaga zmian. Pierwszym krokiem jest elektronizacja procedur tworzenia prawa.

Publikacja: 03.06.2025 05:20

Jak ograniczyć biurokrację przy tworzeniu prawa

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z określoną w art. 7 Konstytucji RP zasadą praworządności organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa. Oznacza to, że prawo jest narzędziem pracy urzędników. Dlatego tak ważna jest jego jakość, a na jakość prawa ma istotny wpływ proces legislacyjny.

Brak systemu teleinformatycznego

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Jak zaskarżyć informację o naborze na stanowisko urzędnicze
Administracja
Konkurs pod konkretną osobę? Sąd stwierdził bezskuteczność naboru
Administracja
Środki unijne na drogi, ścieżki rowerowe i miejską mobilność
Administracja
Czy muzeum, nabywając dzieło sztuki, musi pobierać podatek u źródła
Administracja
Wyrok WSA: Nagrody dla głównej księgowej nie są tajemnicą
Administracja
Polska i Czechy wspólnie zadbają o środowisko
Administracja
Katarzyna Wójcik: Kiedy opłata klimatyczna pobierana jest bezprawnie