Reklama

W jaki sposób mierzyć efektywność działań administracji publicznej?

Sektor publiczny oferuje narzędzia do mierzenia efektywności w administracji publicznej. To klucz do lepszych usług i zaufania obywateli.

Publikacja: 17.06.2025 05:50

W jaki sposób mierzyć efektywność działań administracji publicznej?

W jaki sposób mierzyć efektywność działań administracji publicznej?

Foto: Adobe Stock

W artykule „Jak zwiększyć efektywność administracji publicznej” („Tygodnik Urzędników” nr 82 z 8 kwietnia 2025 r.) podkreśliłem, że dbałość o efektywność powinna być priorytetem na różnych poziomach: rozwoju osobistego (poprzez uczenie się i podnoszenie kompetencji), współpracy zespołowej (wspieranej nowoczesnym stylem przywództwa, opartym na empatii i zaufaniu) oraz kultury organizacyjnej, w której ceni się kooperację i wykorzystanie potencjału każdego pracownika. Wyzwanie stanowi też funkcjonowanie całego systemu i urzeczywistnienie zasad dobrego rządzenia, takich jak otwartość, partycypacja, odpowiedzialność, efektywność i spójność, w codziennej praktyce urzędniczej. Wreszcie zaznaczyłem, że redukcja biurokracji i zbędnych obciążeń administracyjnych w samej administracji otwiera drogę do innowacyjnych rozwiązań i lepszej obsługi interesantów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Jak wypromować markę urzędu?
Administracja
Jak dobrze zarządzać marką pracodawcy w administracji publicznej?
Administracja
Dyrektor izby skarbowej nie chciała degradacji. Co orzekł sąd?
Administracja
Zmiany w dostępie do zamówień publicznych. Kogo dotyczą wyłączenia?
Administracja
Teresa Siudem: Weryfikacja kompetencji urzędnika
Reklama
Reklama
Reklama