W artykule „Jak zwiększyć efektywność administracji publicznej” („Tygodnik Urzędników” nr 82 z 8 kwietnia 2025 r.) podkreśliłem, że dbałość o efektywność powinna być priorytetem na różnych poziomach: rozwoju osobistego (poprzez uczenie się i podnoszenie kompetencji), współpracy zespołowej (wspieranej nowoczesnym stylem przywództwa, opartym na empatii i zaufaniu) oraz kultury organizacyjnej, w której ceni się kooperację i wykorzystanie potencjału każdego pracownika. Wyzwanie stanowi też funkcjonowanie całego systemu i urzeczywistnienie zasad dobrego rządzenia, takich jak otwartość, partycypacja, odpowiedzialność, efektywność i spójność, w codziennej praktyce urzędniczej. Wreszcie zaznaczyłem, że redukcja biurokracji i zbędnych obciążeń administracyjnych w samej administracji otwiera drogę do innowacyjnych rozwiązań i lepszej obsługi interesantów.