Aktualizacja: 17.08.2020 14:01 Publikacja: 17.08.2020 18:00
Foto: AdobeStock
W sprawie będącej przedmiotem wyroku KIO (z 23 czerwca 2020 r.) zamawiający prowadził postępowanie sektorowe w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem był najem sprzętu wydobywczego do kopalni. Wskutek panującej sytuacji epidemiologicznej postanowił unieważnić postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych (dalej: p.z.p.), o czym poinformował wykonawców biorących udział w postępowaniu.
Uzasadnił to tym, że w jego ocenie epidemia COVID-19 i związane z nią konsekwencje są okolicznościami zewnętrznymi, wystąpiły po wszczęciu postępowania przetargowego i przy dochowaniu należytej staranności nie mógł ich przewidzieć w dacie wszczęcia postępowania. A ewentualna realizacja zamówienia w obecnym stanie rzeczy skutkowałaby nabyciem dóbr, które nie są już niezbędne dla efektywnego i racjonalnego prowadzenia działalności gospodarczej, a w tym samym – prowadziłaby do wydatkowania środków w sposób nieuzasadniony, co w dalszej kolejności musiałoby doprowadzić do znacznych szkód majątkowych.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas