Aktualizacja: 03.01.2021 08:07 Publikacja: 03.01.2021 00:01
Foto: Adobe Stock
Analiza podanego zapytania wymaga odniesienia się do stosownych regulacji prawnych ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 1439). Z punktu widzenia podanego zapytania kluczowe znaczenie mają przepisy art. 6j ust. 2a oraz art. 6r ust. 3 ww. ustawy. I tak, zgodnie z pierwszą z wymienionych regulacji – rada gminy może zróżnicować stawki opłaty w zależności od powierzchni lokalu mieszkalnego, liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość, odbierania odpadów z terenów wiejskich lub miejskich, a także od rodzaju zabudowy. Rada gminy może stosować łącznie różne kryteria różnicujące stawki opłaty.
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Zarząd województwa łódzkiego prowadzi nabór wniosków w ramach działania 2.17 programu regionalnego. Do wykorzyst...
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił nabory wniosków dla jednostek dotknięt...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas