Reklama
Rozwiń

Praca zdalna w urzędach: decyduje kierownik lub dyrektor

Na ile polecenie pracy zdalnej w urzędach jest „twardym" prawem, a na ile pozostawienie decyzji o niej w gestii kierowników urzędów oznacza, że jest ona raczej uznaniowa?

Aktualizacja: 26.12.2020 12:50 Publikacja: 26.12.2020 00:01

Praca zdalna

Praca zdalna

Foto: AdobeStock

Czy łatwo jest oddzielić te stanowiska pracy, które powinny być w formie pracy zdalnej od tych, których dotyczy wyłączenie w pkt 2, czyli dotyczące „pracowników realizujących zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej".

Czytaj także:

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Czy "era papierowa" w urzędach się kończy?
Administracja
EZD w administracji – jak prowadzić elektroniczną dokumentację?
Administracja
Jaka stawka VAT za udostępnianie boiska stadionu miejskiego?
Administracja
Zakup usługi analitycznej z zagranicy a podatek u źródła
Administracja
Czy za częstszy odbiór szkła i papieru gmina może żądać opłaty dodatkowej?