Praca zdalna w urzędach: decyduje kierownik lub dyrektor

Na ile polecenie pracy zdalnej w urzędach jest „twardym" prawem, a na ile pozostawienie decyzji o niej w gestii kierowników urzędów oznacza, że jest ona raczej uznaniowa?

Aktualizacja: 26.12.2020 12:50 Publikacja: 26.12.2020 00:01

Praca zdalna

Praca zdalna

Foto: AdobeStock

Czy łatwo jest oddzielić te stanowiska pracy, które powinny być w formie pracy zdalnej od tych, których dotyczy wyłączenie w pkt 2, czyli dotyczące „pracowników realizujących zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej".

Czytaj także:

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Radny bez kontroli nad mieniem komunalnym
Administracja
Czy radny może przeprowadzić kontrole w spółce komunalnej?
Administracja
Miasto zapłaci, bo właściciel auta zapomniał o formalności. Wyrok WSA
Administracja
To, że zabytek wymaga rozbiórki, nie uchroni przed karą za zaniechanie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Administracja
Podatnik, zaniżając wartość budowli, musi się liczyć z sankcjami