Praca zdalna w urzędach: decyduje kierownik lub dyrektor

Na ile polecenie pracy zdalnej w urzędach jest „twardym" prawem, a na ile pozostawienie decyzji o niej w gestii kierowników urzędów oznacza, że jest ona raczej uznaniowa?

Aktualizacja: 26.12.2020 12:50 Publikacja: 26.12.2020 00:01

Praca zdalna

Praca zdalna

Foto: AdobeStock

Czy łatwo jest oddzielić te stanowiska pracy, które powinny być w formie pracy zdalnej od tych, których dotyczy wyłączenie w pkt 2, czyli dotyczące „pracowników realizujących zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej".

Czytaj także:

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Administracja
Wiata na działce to labirynt prawny dla inwestorów
Administracja
Katarzyna Wójcik: Jakie zasady obowiązują na plaży
Administracja
Na plaży trzeba się pilnować, inaczej można skończyć z mandatem
Administracja
Prawo do kwestionowania egzekucji nie uratuje nadpłaty
Administracja
Kiedy gmina może złagodzić zakaz spożywania alkoholu?
Reklama
Reklama