Reklama
Rozwiń

Zamówienia publiczne: przesłanki odstąpienia od umowy i jej unieważnienia

Nowa ustawa prawo zamówień publicznych – w porównaniu do obwiązujących przepisów – znacznie poszerza możliwość odstąpienia od umowy. Nie wprowadza natomiast istotnych zmian dotyczących unieważnienia umowy.

Publikacja: 02.03.2020 16:45

Zamówienia publiczne: przesłanki odstąpienia od umowy i jej unieważnienia

Foto: Adobe Stock

Odstąpienie od umowy, jest jednostronną czynnością prawną, która w reżimie prawa zamówień publicznych, uzależniona jest nie tylko od spełnienia pewnych przesłanek, ale również przysługuje tylko jednej ze stron – zamawiającemu. Co więcej, odstąpienie od umowy, na podstawie art. 145 ust. 1 obowiązującej ustawy prawo zamówień publicznych (Pzp) , przysługuje prowadzącemu postępowanie, bez względu na to czy sama kwestia odstąpienia została w treści umowy przewidziana, czy też nie. Zamawiający może więc zawsze – w razie zaistnienia istotnej zmiany powodującej, że:

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Czy "era papierowa" w urzędach się kończy?
Administracja
EZD w administracji – jak prowadzić elektroniczną dokumentację?
Administracja
Jaka stawka VAT za udostępnianie boiska stadionu miejskiego?
Administracja
Zakup usługi analitycznej z zagranicy a podatek u źródła
Administracja
Czy za częstszy odbiór szkła i papieru gmina może żądać opłaty dodatkowej?