Elektronizacja zamówień publicznych – problemy w praktyce

Elektronizacja zamówień publicznych jest faktem, jednak po kilkunastu miesiącach stosowania przepisów wciąż jest wiele wątpliwości i wiele pytań pozostaje bez odpowiedzi.

Publikacja: 02.12.2019 11:08

Elektronizacja zamówień publicznych – problemy w praktyce

Foto: Fotolia

Wykonawcy składając oferty elektroniczne mają liczne obawy i trudno im się dziwić, skoro dotychczas wpajano im, że podpis odręczny jako jedynie słuszny należy stosować zawsze pod groźbą odrzucenia oferty. Długo trzeba było przekonywać podmioty prywatne, że oferty nie muszą być drukowane, podpisywane odręcznie, skanowane a dopiero potem podpisywane elektronicznie i na końcu wysyłane. Po stronie zamawiających nie jest lepiej. Są oni obarczeni odpowiedzialnością za poprawne prowadzenie procedury elektronicznej, dla której długi czas nie ma dobrych praktyk.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Jakie zmiany w szkoleniu urzędników?
Administracja
Egzamin na urzędnika mianowanego. Jakie zmiany w 2025 roku?
Administracja
Pożyczka dla szpitala a VAT
Administracja
Kto ustala skład społecznej komisji mieszkaniowej - orzeczenie WSA
Administracja
Dlaczego warto zainteresować się partnerstwem publiczno-prywatnym?