Aktualizacja: 25.11.2019 13:35 Publikacja: 25.11.2019 17:15
Foto: Adobe Stock
Projekt stałej organizacji ruchu, zatwierdzony przez starostę, polegał na wprowadzeniu na drodze gminnej znaku B-5 – zakazu wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 5 ton. Podstawą prawną do wydania takiego aktu był art. 10 ust. 5 ustawy z 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia ministra infrastruktury z 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem. Uchwałą z 2014 r. Naczelny Sąd Administracyjny przesądził, że zatwierdzenie organizacji ruchu przez organ jednostki samorządu terytorialnego jest aktem, podlegającym kontroli sądu administracyjnego.
Nie uczmy prawników prawa, a finansistów – finansów. Program szkolenia urzędników powinien być elastyczny, umożl...
Sprawdzane będzie to, jak kandydaci rozumieją ogólne zasady wynikające z przepisów prawa, a nie to, czy pamiętaj...
Jednostki samorządu terytorialnego jako organy założycielskie podmiotów leczniczych mogą udzielać tym podmiotom...
Rada gminy nie jest uprawniona do ustalenia w uchwale imiennego składu społecznej komisji mieszkaniowej.
Jednostki publiczne, które planują projekty w formule PPP, mogą liczyć na nasze wsparcie – mówi Michał Piwowarcz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas