Aktualizacja: 25.11.2019 13:35 Publikacja: 25.11.2019 17:15
Foto: Adobe Stock
Projekt stałej organizacji ruchu, zatwierdzony przez starostę, polegał na wprowadzeniu na drodze gminnej znaku B-5 – zakazu wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 5 ton. Podstawą prawną do wydania takiego aktu był art. 10 ust. 5 ustawy z 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia ministra infrastruktury z 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem. Uchwałą z 2014 r. Naczelny Sąd Administracyjny przesądził, że zatwierdzenie organizacji ruchu przez organ jednostki samorządu terytorialnego jest aktem, podlegającym kontroli sądu administracyjnego.
Kiedy spółka komunalna musi płacić VAT? Czy jej aktywność może podlegać wyłączeniu z opodatkowania jako działaln...
Na niekorzyść podatnika nie może działać brak odpowiedniej wymiany informacji między różnymi komórkami o dobrowo...
Gmina nie może przekazywać straży pożarnej środków na dowolne cele, w tym na nagrody pieniężne dla wyróżniającyc...
W trwającym procesie decyzyjnym dotyczącym ustalenia poziomu potrzeby wsparcia organ ma obowiązek uwzględnienia...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Na wniosek - jeśli świadczeniobiorca wybierze korzystniejsze świadczenie pielęgnacyjne, gdy okaże się, że prawo...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas