Aktualizacja: 25.11.2019 13:35 Publikacja: 25.11.2019 17:15
Foto: Adobe Stock
Projekt stałej organizacji ruchu, zatwierdzony przez starostę, polegał na wprowadzeniu na drodze gminnej znaku B-5 – zakazu wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 5 ton. Podstawą prawną do wydania takiego aktu był art. 10 ust. 5 ustawy z 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia ministra infrastruktury z 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem. Uchwałą z 2014 r. Naczelny Sąd Administracyjny przesądził, że zatwierdzenie organizacji ruchu przez organ jednostki samorządu terytorialnego jest aktem, podlegającym kontroli sądu administracyjnego.
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas