Reklama

Rozliczenie VAT w branży turystycznej

Gdy jest problem z określeniem elementów kosztowych wchodzących w zakres usługi turystycznej, podatnik powinien oszacować koszty i obliczyć marżę na podstawie wstępnie przewidywanych kosztów, jakie zostaną poniesione z tytułu świadczonych usług.

Publikacja: 17.09.2019 17:00

Rozliczenie VAT w branży turystycznej

Foto: AdobeStock

Sprawa dotyczyła VAT od usług turystyki. Z wnioskiem o interpretację wystąpiła instytucja branżowa – izba turystyki. Wyjaśniła, że świadczy, m.in. usługi turystyczne na rzecz osób fizycznych i prawnych. Są one kupowane przez klientów z dużym wyprzedzeniem, tzn. dokonywane są przedpłaty, niekiedy na kilka miesięcy przed realizacją usługi. Tłumaczyła, że z uzyskanych w ten sposób środków dokonuje przedpłat dla świadczeniodawców końcowych, tj. hoteli, przewoźników i innych gwarantujących rezerwację miejsc i świadczeń. Usługi świadczy we własnym imieniu i na własny rachunek, ale jednocześnie nabywa towary i usługi od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Reklama
Reklama