Aktualizacja: 07.01.2022 10:21 Publikacja: 06.01.2022 10:49
Foto: AdobeStock
W odniesieniu do wcześniejszych rozważań, należy pochylić się nad zagadnieniem „ważności" udzielonych przez upadłego pełnomocnictw. Na szczególną uwagę zasługuje pytanie: czy lider konsorcjum (konsorcjant, który w umowie o wykonanie zamówienia publicznego została wskazany jako reprezentujący wszytskich wykonawców) po rozwiązaniu spółki cywilnej, czy też upadłości członka konsorcjum zorganizowanego w innej formie, utrzymał swój dotychczasowy status – pełnomocnika wykonawców. Niestety, odpowiedź jest co do zasady przecząca. Oczywiście istnieją argumenty za stanowiskiem przeciwnym, lecz są one w zdecydowanej mniejszości.
Inwestorzy szukają alternatywnych form inwestowania, które mogłyby przynieść im wyższe stopy zwrotu. Część z nich wybiera kryptowaluty, które są inwestycjami wyższego ryzyka.
Polskie prawo nie zabrania spółkom nabywania kryptowalut. Jednak przed podjęciem decyzji o takiej inwestycji należy poznać regulacje, które określają odpowiedzialność członków zarządu.
Komisja Europejska ogłosiła nowe działania dotyczące handlu elektronicznego W Unii Europejskiej, podkreślając że zamiast tworzyć nowe przepisy, skupi się na skuteczniejszym egzekwowaniu i wdrażaniu istniejących.
W związku z zakończeniem prac nad unijną reformą prawa wzorów przemysłowych, w dniu 8 grudnia 2024 r. weszły w życie przepisy nowego rozporządzenia 2024/2822 oraz dyrektywy 2024/2823.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Nowelizacja ustawy OZE zawiera szereg rozwiązań, których celem jest przyspieszenie procesu inwestycyjnego sektorze OZE, w tym dotyczących instalacji fotowoltaicznych.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Państwo nie może w ustawie wykluczyć lub dopuścić do przetargu firm z Chin czy Turcji. Warunki ustalają poszczególni zamawiający – tak wynika z czwartkowego wyroku TSUE.
Państwo nie może w ustawie wykluczyć lub dopuścić do przetargu firm z Chin, Turcji czy innych krajów, które nie porozumiały się z UE w sprawach z zamówień publicznych. Każdorazowo decydować mają o tym poszczególni zamawiający - stwierdził TSUE.
Rząd zajmie się projektem ustawy pozwalającym wykluczać firmy spoza UE z postępowań obejmujących inwestycje z publicznych funduszy. Na to czekały przede wszystkim zarejestrowane w Polsce spółki budowlane.
Odpowiedzialność członków zarządu nie ogranicza się jedynie do odpowiedzialności cywilnej. Mogą odpowiadać solidarnie – w dodatku całym swoim majątkiem – za niezapłacone podatki.
Przy ocenie każdego konsorcjum należy uwzględniać m.in. pozycję rynkową innych prawdopodobnych uczestników postępowania o udzielenie zamówienia, treść porozumienia konsorcjum, produkty lub usługi objęte porozumieniem oraz warunki rynkowe.
Wykonawcy z państw trzecich (Turcja, Chiny, Kazachstan etc.) zadomowili się na rynku zamówień publicznych w UE, nierówno konkurując z unijnymi wykonawcami. Nie wiadomo było, co z tym zrobić. Pomoc przyszła niespodziewanie ze strony TSUE.
Urząd Zamówień Publicznych rozpoczyna szeroko zakrojony program edukacyjny, który ma poprawić efektywność funkcjonowania całego systemu. - Obejmuje on nie tylko szkolenia, ale też m.in. specjalne dodatki do "Rzeczpospolitej" - zapowiedziała prezes UZP.
Koncesja przynosi korzyści obu stronom: podmiot publiczny otrzymuje zrealizowane zadania publiczne, a prywatny przedsiębiorca możliwość prowadzenia działalności w obszarach, które bez takiego zaangażowania byłyby dla niego niedostępne, a które są atrakcyjne z perspektywy biznesowej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas