Cechy usług reklamowych i usług badania rynku: Ważne podobieństwo i przeważający charakter

Jeśli czynności pośredników mają cechy usług reklamowych i usług badania rynku to jest to wystarczające do uznania, że wynagrodzenia za te czynności podlegają opodatkowaniu.

Publikacja: 09.03.2021 16:45

Księgowy

Księgowy

Foto: Adobe Stock

Spółka tłumaczyła, że pośrednicy zobowiązują się wykonywać czynności polegające na pośredniczeniu w sprzedaży produktów spółki i szczegółowo jej opisała. Zastrzegała jednak, że głównym celem umów pośrednictwa jest zwiększenie sprzedaży produktów spółki na rynkach zagranicznych. Szerzenie akcji informacyjnej, docieranie do klientów z materiałami marketingowymi, itp., które to czynności są konieczne dla prawidłowego i efektywnego zdobywania nowych nabywców produktów mają charakter wtórny.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: W jakiej formie złożyć sprawozdanie finansowe fundacji rodzinnej?
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Obowiązki sprawozdawcze fundacji rodzinnych. Termin mija w czerwcu
Biznes
Local content a zamówienia publiczne
Biznes
Kiedy siła wyższa zwalnia z odpowiedzialności za niewykonanie zobowiązania
Biznes
Zakup leków na receptę w aptece internetowej – wyrok TSUE