Aktualizacja: 20.02.2021 09:54 Publikacja: 20.02.2021 00:01
Foto: Adobe Stock
Pracodawca ma możliwość wydania pracownikowi polecenia pracy zdalnej poza zakładem pracy, tj. w ramach tzw. home office na podstawie ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Wprowadzenie takiej regulacji przez ustawodawcę miało na celu zapewnienie wszystkim pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Dlatego też w sytuacji, w której pracodawca uzna, iż zachowanie pracownika może stanowić potencjalne zagrożenie COVID-19 dla pozostałych współpracowników może wydać pracownikowi polecenie pracy zdalnej. Polecenie może być wydane w dowolnej formie, zarówno ustnie, jak i pisemnie. Dodatkowo polecenie wykonywania pracy zdalnej powinno zawierać informację, na jaki okres pracodawca poleca pracownikowi wykonywanie pracy zdalnej.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas