Reklama
Rozwiń

Praca zdalna. Kiedy można wydać pracownikowi polecenie pracy z domu

Czy pracodawca może skierować do pracy w trybie home office pracownika, który w social media publikuje informacje o nieprzestrzeganiu obowiązujących obostrzeń (odwiedza restauracje i siłownie otwarte wbrew zakazom)?

Aktualizacja: 20.02.2021 09:54 Publikacja: 20.02.2021 00:01

Praca zdalna. Kiedy można wydać pracownikowi polecenie pracy z domu

Foto: Adobe Stock

Pracodawca ma możliwość wydania pracownikowi polecenia pracy zdalnej poza zakładem pracy, tj. w ramach tzw. home office na podstawie ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Wprowadzenie takiej regulacji przez ustawodawcę miało na celu zapewnienie wszystkim pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Dlatego też w sytuacji, w której pracodawca uzna, iż zachowanie pracownika może stanowić potencjalne zagrożenie COVID-19 dla pozostałych współpracowników może wydać pracownikowi polecenie pracy zdalnej. Polecenie może być wydane w dowolnej formie, zarówno ustnie, jak i pisemnie. Dodatkowo polecenie wykonywania pracy zdalnej powinno zawierać informację, na jaki okres pracodawca poleca pracownikowi wykonywanie pracy zdalnej.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Koniec z cyfrową dyskryminacją konsumentów - nowe przepisy wchodzą w życie
Biznes
Dostępność cyfrowa – nowe obowiązki dla firm wchodzą w życie
Biznes
Skutki naruszenia przez członka zarządu obowiązku sprawozdawczego
Biznes
Unia Europejska zaostrza przepisy dotyczące detergentów
Biznes
Jak skutecznie przeprowadzić podział spółki?