Reklama

Jak osiągnąć elastyczność w umowie o zamówienie publiczne?

W kontrakcie trzeba jasno sprecyzować w jakich okolicznościach strony podejmą negocjacje zmierzające do wprowadzania w nim zmian, na jakich źródłach danych będą się opierać oraz jakie okoliczności potraktują np. za przejaw siły wyższej, uniemożliwiającej prawidłową realizację umowy.

Publikacja: 07.04.2022 17:26

Jak osiągnąć elastyczność w umowie o zamówienie publiczne?

Foto: Adobe Stock

W niespokojnych czasach, charakteryzujących się dużą zmiennością uwarunkowań gospodarczych – a bez wątpienia od czasu wybuchu pandemii Covid-19 mamy do czynienia z takimi okolicznościami – strony właściwie każdej umowy potrzebują elastyczności, która pozwoli im ławo dostosować się do nowych warunków. Nie inaczej jest w przypadku zamówień publicznych, w końcu na realizację umów zawartych w wyniku procedur uregulowanych w Prawie zamówień publicznych wpływa szereg czynników ekonomicznych. Tymczasem, niestety, ustawodawca rzadko kiedy potrafi nadążyć za rzeczywistością. Dlatego warto, by strony kontraktu o zamówienie publiczne wzięły sprawę w swoje ręce. Co więc zrobić, aby tego rodzaju umowa była jak najbardziej elastyczna? Okazuje się, że wiele zależy od jej stron, a zwłaszcza od zamawiającego, który przede wszystkim odpowiada za przygotowanie tekstu umowy.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama