Jak osiągnąć elastyczność w umowie o zamówienie publiczne?

W kontrakcie trzeba jasno sprecyzować w jakich okolicznościach strony podejmą negocjacje zmierzające do wprowadzania w nim zmian, na jakich źródłach danych będą się opierać oraz jakie okoliczności potraktują np. za przejaw siły wyższej, uniemożliwiającej prawidłową realizację umowy.

Publikacja: 07.04.2022 17:26

Jak osiągnąć elastyczność w umowie o zamówienie publiczne?

Foto: Adobe Stock

W niespokojnych czasach, charakteryzujących się dużą zmiennością uwarunkowań gospodarczych – a bez wątpienia od czasu wybuchu pandemii Covid-19 mamy do czynienia z takimi okolicznościami – strony właściwie każdej umowy potrzebują elastyczności, która pozwoli im ławo dostosować się do nowych warunków. Nie inaczej jest w przypadku zamówień publicznych, w końcu na realizację umów zawartych w wyniku procedur uregulowanych w Prawie zamówień publicznych wpływa szereg czynników ekonomicznych. Tymczasem, niestety, ustawodawca rzadko kiedy potrafi nadążyć za rzeczywistością. Dlatego warto, by strony kontraktu o zamówienie publiczne wzięły sprawę w swoje ręce. Co więc zrobić, aby tego rodzaju umowa była jak najbardziej elastyczna? Okazuje się, że wiele zależy od jej stron, a zwłaszcza od zamawiającego, który przede wszystkim odpowiada za przygotowanie tekstu umowy.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: System kaucyjny – zegar tyka dla wielu firm
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
System kaucyjny w Polsce – nowe obowiązki i możliwości dla przedsiębiorców
Biznes
Prawo wodorowe. Ważne zmiany od 20 stycznia
Biznes
Wydatki na przebudowę drogi w firmowych kosztach
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Zamówienia klasyczne – walka dla przedsiębiorców o żyłce sportowca
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej