Reklama
Rozwiń
Reklama

Zmiany w rekompensatach dla sektorów i podsektorów energochłonnych

W ramach systemu rekompensat wielu odbiorców energochłonnych ma możliwość skorzystania z corocznego, liczonego w milionach złotych, wsparcia stanowiącego zwrot części poniesionych przez nich kosztów pośrednich uprawnień do emisji. W tym roku wnioski o przyznanie rekompensat można składać do 30 kwietnia.

Publikacja: 14.04.2022 22:21

Zmiany w rekompensatach dla sektorów i podsektorów energochłonnych

Foto: Adobe Stock

Rekompensaty mają ograniczyć ryzyko ucieczki emisji, czyli sytuacji, w której ze względu na koszty związane z polityką klimatyczną przedsiębiorstwa przeniosą swoją produkcję poza Unię Europejską.

5 marca 2022 r. weszła w życie, przyjęta przez Parlament jednogłośnie, nowelizacja ustawy o rekompensatach dla sektorów i podsektorów energochłonnych z 9 lutego 2022 r. Choć mechanizm funkcjonuje począwszy od wypłat za 2019 r., nowelizacja wynikała z konieczności transponowania do prawa krajowego rozwiązań zawartych w unijnych Wytycznych w sprawie niektórych środków pomocy państwa w kontekście systemu handlu przydziałami emisji gazów cieplarnianych po 2021 r. (Wytyczne ETS).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Kto kupi strategiczną nieruchomość
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Prawo restrukturyzacyjne kontra praktyka ZUS, czyli spór o odsetki
Biznes
Kiedy menedżer odpowie za oszustwo podatkowe
Biznes
Udzielenie pożyczki wspólnikowi przez spółkę komandytową bez PCC
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Skarb Państwa może wykupić mienie upadłego
Reklama
Reklama
Reklama