Finansowanie społecznościowe – jak unijna dyrektywa zmienia rynek

Ostatnie regulacje dot. crowdfundingu oznaczają nie tylko szersze możliwości dla biznesu oraz inwestycji na poziomie unijnym, ale również szereg nowych obowiązków i zwiększone koszty – to wszystko w pakiecie z wysokimi karami, zastrzeżonymi na okoliczność niezgodności z wprowadzonymi wymogami.

Publikacja: 21.04.2022 19:44

Finansowanie społecznościowe – jak unijna dyrektywa zmienia rynek

Foto: Adobe Stock

Proces poszerzającej się jurydyzacji życia społecznego nie mógł ominąć także zjawiska crowdfundingu. Nowym aktom prawnym w tym zakresie powinni się przyjrzeć nie tylko uczestnicy prężnie rozwijającego się rynku FinTech (technologii dla sektora finansowego), ale również wszystkie podmioty szukające dofinansowania, takie jak na przykład startupy.

Finansowanie społecznościowe to dynamicznie rozwijająca się forma alternatywnego pozyskiwania finansowania, w ramach której internetowe platformy crowdfundingowe ułatwiają kojarzenie inwestorów (którym może zostać praktycznie każdy) z przedsięwzięciami poszukującymi zastrzyku gotówki. Dotychczasowy brak uregulowania sektora crowdfundingu w Polsce sprawiał, że świadczenie usług w tym zakresie oraz uzyskiwanie wsparcia finansowego rzeczywiście mogło być bardzo proste. Jednak globalna wizja inwestorów oraz dostawców usług finansowania społecznościowego często nie mogła przebić się przez rozdrobniony krajobraz regulacyjny europejskich państw, do których kierowali swój biznes. Wszystko to przez brak jednolitego prawa na poziomie wspólnotowym.\

Pozostało 92% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Kaganiec prawny na cyfrowy świat. Nowe obowiązki dla przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Poradnik: jak wspólnik może rozstać się ze spółką osobową?
Biznes
Jak skutecznie przeprowadzić rodzinną sukcesję firmy?
Biznes
Produkty cyfrowe będą bezpieczne – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Biznes
Polski Fundusz Rozwoju pozywa o zwrot subwencji z Tarcz Finansowych