Proces poszerzającej się jurydyzacji życia społecznego nie mógł ominąć także zjawiska crowdfundingu. Nowym aktom prawnym w tym zakresie powinni się przyjrzeć nie tylko uczestnicy prężnie rozwijającego się rynku FinTech (technologii dla sektora finansowego), ale również wszystkie podmioty szukające dofinansowania, takie jak na przykład startupy.
Finansowanie społecznościowe to dynamicznie rozwijająca się forma alternatywnego pozyskiwania finansowania, w ramach której internetowe platformy crowdfundingowe ułatwiają kojarzenie inwestorów (którym może zostać praktycznie każdy) z przedsięwzięciami poszukującymi zastrzyku gotówki. Dotychczasowy brak uregulowania sektora crowdfundingu w Polsce sprawiał, że świadczenie usług w tym zakresie oraz uzyskiwanie wsparcia finansowego rzeczywiście mogło być bardzo proste. Jednak globalna wizja inwestorów oraz dostawców usług finansowania społecznościowego często nie mogła przebić się przez rozdrobniony krajobraz regulacyjny europejskich państw, do których kierowali swój biznes. Wszystko to przez brak jednolitego prawa na poziomie wspólnotowym.\