Aktualizacja: 12.07.2025 22:47 Publikacja: 26.05.2022 18:05
Foto: Adobe Stock
Przepisy pozwalają rozliczać w podatkowych kosztach wydatki na inwestycje w wynajmowanej nieruchomości. Co jednak zrobić, jeśli ją kupiliśmy? Czy wydatki przepadną?
Spójrzmy na interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 18 maja 2022 r. (nr 0111-KDIB1-2.4010.106. 2022.1.EJ). Spółka od kilkunastu lat wynajmuje nieruchomość. Sporo w nią zainwestowała, poniosła wydatki na rozbudowę, ulepszenie oraz modernizację. Zostały one sklasyfikowane jako inwestycja w obcym środku trwałym. Są rozliczane w podatkowych kosztach poprzez odpisy amortyzacyjne.
Prawo wspólnika do reprezentacji spółki jawnej ma charakter majątkowy niepieniężny i taki charakter ma sprawa o...
Usuwanie zbędnej biurokracji i ułatwienia w prowadzeniu biznesu – to założenia ustawy deregulacyjnej. Większość...
Od 13 lipca 2025 roku przedsiębiorcy będą mogli zdalnie zawierać umowy leasingu. Umowa leasingu będzie mogła być...
Uproszczenie zasad wykonywania działalności gospodarczej – to główny cel tzw. ustawy deregulacyjnej. Większość j...
Orzeczenia wydane 2 lipca 2025 r. przez SUE potwierdzają ochronę znaku towarowego Testarossa w odniesieniu do sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas