Reklama

Czy w grze komputerowej można wykorzystywać znaki towarowe znanych marek?

Producenci gier komputerowych powinni zwrócić uwagę na pojawiające się w nich oznaczenia zaczerpnięte ze świata realnego. Mogą one stanowić chronione przedmioty własności intelektualnej osób trzecich.

Publikacja: 14.07.2022 20:12

Czy w grze komputerowej można wykorzystywać znaki towarowe znanych marek?

Foto: Adobe Stock

Rzeczywistość gry komputerowej niejednokrotnie odzwierciedla świat realny. Tymczasem w przestrzeni, w której się poruszamy, można odnaleźć liczne znaki towarowe – przykładowo we wszelkiego typu reklamach, czy też przede wszystkim na konkretnych produktach. Dlatego producent gry komputerowej może być zainteresowany jej „urealnieniem” poprzez zamieszczenie w niej oznaczeń, z którymi stykamy się w rzeczywistości. To przybliżenie gry do świata rzeczywistego może polegać na umieszczeniu znaków towarowych na przedmiotach, którymi posługują się postacie gry – np. oznaczenia producenta broni, czy urządzeń elektronicznych. Na tym gruncie może pojawić się pytanie o dopuszczalność i granice wykorzystania znaku towarowego w grze komputerowej.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Jak zwiększyć szansę na wygraną w sporze B2B?
Biznes
Teresa Siudem: Z kontrahentem nie zawsze warto iść do sądu
Biznes
Zielone pułapki w transakcjach M&A – jak ich uniknąć?
Biznes
Jak wykorzystać umowę użyczenia w działalności gospodarczej?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Wyrok w sprawach gospodarczych jako tytuł zabezpieczenia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama