Klienci podwyższonego ryzyka

Niedostarczenie aktualnych dokumentów może skutkować blokadą dostępu do pieniędzy.

Publikacja: 25.10.2022 11:41

Klienci podwyższonego ryzyka

Foto: Adobe Stock

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy nakłada na instytucje finansowe obowiązek regularnego aktualizowania danych klientów. W każdej instytucji zdarzają się jednak klienci, którzy niechętnie potwierdzają dotychczasowe dane albo przesyłają dane zaktualizowane. Niekiedy oburzeniu klientów towarzyszą twierdzenia o ochronie danych osobowych, nieuprawnionym żądaniu przesłania kopii dokumentów, a eskalacja następuje w sytuacji, gdy klient zostaje odcięty od możliwości swobodnego dysponowania środkami.

Obowiązek identyfikacji i weryfikacji klienta

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak dzielić się zyskiem ze wspólnikami?
Biznes
Obowiązkowy audyt fundacji rodzinnej. Jak stosować przepisy w praktyce?
Biznes
Jak podzielić zysk spółki z o.o. na zwyczajnym zgromadzeniu wspólników?
Biznes
Jak podzielić się zyskiem z akcjonariuszami nie wypłacając dywidendy?
Biznes
Jak nowe cła wpłyną na gospodarkę i klientów – wyzwania i rekomendacje
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem