Reklama
Rozwiń
Reklama

Poradnik: jak nie stracić prawa do znaku towarowego

Prawo ochronne na zarejestrowany znak towarowy daje uprawnionemu liczne korzyści. Ale może zostać ono również wygaszone lub unieważnione.

Publikacja: 03.11.2022 22:32

Poradnik: jak nie stracić prawa do znaku towarowego

Foto: Adobe Stock

Świadomość prawa własności przemysłowej, w tym przedmiotów ochrony tego prawa wśród polskich przedsiębiorców jest coraz większa. Małe, średnie i duże podmioty gospodarcze wiedzą co to jest wynalazek, wzór użytkowy, wzór przemysłowy, a przede wszystkim znak towarowy. Każdego dnia, do Urzędu Patentowego RP czy do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej czyli EUIPO polskie spółki lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą zgłaszają znaki towarowe. Po zakończeniu rozpatrywania zgłoszeń i wydaniu pozytywnych decyzji o uzyskaniu prawa z rejestracji na znak towarowy lub – zgodnie z polską ustawą Prawo własności przemysłowej – prawa ochronnego na znak towarowy właściciel uzyskuje świadectwo rejestracji lub świadectwo ochronne i tym samym uważa, że sprawa została zakończona. Otóż nic bardziej mylnego.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama