Aktualizacja: 18.04.2025 03:25 Publikacja: 10.02.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z definicją zawartą w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi1 (dalej: Ustawa), reklamą napojów alkoholowych jest „publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych; za reklamę nie uważa się informacji używanych do celów handlowych pomiędzy przedsiębiorcami zajmującymi się produkcją, obrotem hurtowym i handlem napojami alkoholowymi”. Za promocję napojów alkoholowych Ustawa uznaje „publiczną degustację napojów alkoholowych, rozdawanie rekwizytów związanych z napojami alkoholowymi, organizowanie premiowanej sprzedaży napojów alkoholowych, a także inne formy publicznego zachęcania do nabywania napojów alkoholowych”.
Nawet śmierć dłużnika nie przekreśla możliwości odzyskania należności. Wierzyciel musi jednak podjąć wymagane pr...
Dostępność cyfrowa przestaje być domeną sektora usług świadczonych przez instytucje publiczne. Od 28 czerwca 202...
Komisja Europejska przedstawiła pakiet „Omnibus”, dotyczący regulacji zrównoważonego rozwoju (CSRD). Jego nadrzę...
Prawo, by mogło zostać wniesione do spółki z o.o. jako aport, musi mieć majątkowy charakter oraz wymierną wartoś...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Postępowanie arbitrażowe znacznie przyspiesza rozwiązanie sporu. Sprawdza się zwłaszcza tam, gdzie spór dotyczy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas