Reklama

W tym roku firmy kupią więcej nowych aut, także elektrycznych

Mimo spadku sprzedaży nowych samochodów, zwiększyło się zainteresowanie przedsiębiorców wynajmem długoterminowym. Chętniej korzystają z niego również najmniejsze firmy, zastępując w ten sposób klasyczny leasing.

Publikacja: 10.02.2023 02:00

W tym roku firmy kupią więcej nowych aut, także elektrycznych

Foto: Adobe Stock

Pogarszająca się kondycja polskiej gospodarki i niepewność co do rozwoju sytuacji na rynku sprawiły, że w ubiegłym roku zakupy samochodów do firmowych flot zmalały. W 2022 r. przedsiębiorcy kupili blisko o jedną dziesiątą mniej aut niż rok wcześniej. Jeszcze większy spadek, o 14 proc., był widoczny w przypadku finansowania zakupu środkami własnymi, kredytem i klasycznym leasingiem liczonymi razem. I choć firmowe zakupy napędzały cały polski rynek – klienci instytucjonalni odpowiadali za sprzedaż 71 proc. nowych samochodów osobowych (298,2 tys.) – ich udział stopniał o 3,1 pkt proc.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama