Romans w biurze z perspektywy pracodawcy

Kiedy relacja intymna pomiędzy pracownikami w firmie może prowadzić do konfliktu interesów?

Publikacja: 14.03.2023 12:24

Romans w biurze z perspektywy pracodawcy

Foto: AdobeStock

Kwestia relacji prywatnych w pracy, w tym relacji intymnych, jest złożona i budzi kontrowersje. Opiera się na relacji między różnymi wartościami prawnie chronionymi – dobrach osobistych i prywatności pracownika oraz dobra i interesu pracodawcy. Romans w pracy może i nierzadko negatywnie wpływa na pracę i dobro zakładu pracy, zwłaszcza gdy prowadzi do powstania konfliktu interesów. Pracodawcy często zastanawiają się, czy mogą i czy powinni pozyskiwać wiedzę o prywatnych relacjach o charakterze intymnym swoich pracowników oraz ewentualnie na nie reagować. Uważamy, że stosowne i wyważone działanie pracodawców jest uzasadnione.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Prowadzisz firmę, zachowaj czujność
Biznes
Weryfikacja kontrahentów – klucz do ochrony przed karuzelą VAT
Biznes
Obowiązek należytej staranności zapisany w unijnej dyrektywie CSDDD
Biznes
Czy sprzedawca usług online musi znać płeć klienta - wyrok TSUE
Biznes
Fundacja rodzinna po dwóch latach funkcjonowania